En dat na 3 lessen! Onze arabisch volbloed merrie is vandaag voor het eerst ingespannen. We hebben een super instructeur die ons begeleidt en na een heel stappenplan kon ze vandaag al ingespannen worden. We hadden al een tijd in gedachten om een van onze paarden voor een karretje te zetten en ik had nooit gedacht dat het allemaal zo snel zou gaan. Vorige maand hebben we een tuig en een sulky aangeschaft en zijn we op zoek gegaan naar een instructeur. Via een berichtje hier op bokt zijn we aan een hele goeie instructeur gekomen die een heel stappenplan met ons heeft doorgenomen. Ze moest werkelijk overal aan wennen en liet dit allemaal goed toe. Ze raakt nergens van in paniek en luisterd feilloos naar je hulpen en stem. Mijn vriend heeft alles gefilmd dus morgen hoop ik een filmpje op de computer te hebben van ons eerste ritje
Ik heb haar altijd onder het zadel gereden maar dit geeft gewoon weer een hele nieuwe kick, in de toekomst willen we een mooi dressuurwagentje voor haar zodat ik wellicht ook wedstrijden kan gaan starten. Als haar dochter volwassen is dan ga ik die ook zeker beleren voor de kar en wie weet hebben we dan een mooi tweespan.
Zo ik moest het even kwijt!
gr. dor