Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Je tekst is wel mooi omschreven, en leuk dat er mensen zijn die in dezelfde richting denken! 

Soms moet ik eerst een oefening letterlijk vanuit een boek proberen vooraleer ik de achterliggende redenering en het gevoel erachter echt snap. En hoewel het achteraf altijd evident lijkt, is het het op het moment zelf vaak niet.
Ik rij aan vanuit een volte, op de rand, zorg dat hij goed op de hoefslag komt met een lichte buiging. Mr loopt door mijn been heen, hup recht. Of dat je het ''wegtikt'' met zijn kont bij de bakrand. Steeds een iets harder tikje totdat hij denkt: dahm, wat eritant, laat ik mijn kont maar naar binnen doen. Klonk heel leuk maar volgens mij is het wéér een vorm van dwang? Hoe leer jij je paarden travers?
Laten we maar zeggen dat mijn theorie nog iets tserker is dan de praktijk, ik ben maar een B-ruiter qua niveau hoor
Ik ben nu vooral bezig met grondwerk, en zoals ikke aangeeft: het zoeken naar verschillende manieren om iets uit te leggen. Ik moet nog groeien in het het soepel vinden van nieuwe houdingen/aanwijzingen/... zeg maar.
Sisco4life schreef:Trouwens, mag ik je pben wat betrefd de travers ? Aangezien ik toch echt een paar problemen tegenkom, ben ook maar net begonnen maar zowel paard als ik snappen elkaar nietIk rij aan vanuit een volte, op de rand, zorg dat hij goed op de hoefslag komt met een lichte buiging. Mr loopt door mijn been heen, hup recht. Of dat je het ''wegtikt'' met zijn kont bij de bakrand. Steeds een iets harder tikje totdat hij denkt: dahm, wat eritant, laat ik mijn kont maar naar binnen doen. Klonk heel leuk maar volgens mij is het wéér een vorm van dwang? Hoe leer jij je paarden travers?