Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

JoyCiej007 schreef:(voor stelling en buiging).
BlackDevils schreef:JoyCiej007 schreef:(voor stelling en buiging).
TS heeft het hier over een dier dat 3 x op de lange leidsels heeft gelopen en moeite heeft met de wendingen.
Het gaat er dus om om het dier toomwijs te krijgen, stelling en buigen is hierbij nog lang niet aan de orde en zou ik me ook nog niet op richten.
Aandrijven aan de binnenzijde is vaak al wel voldoende doordat je hem dan voorwaarts houdt en aan het bit. Snapt ie t echt niet en wil ie zijn hoofd naar binnen draaien dan wil ik ook wel eens aan de buitenkant een tikje geven zodat ie weer recht word en de wending vanzelf weer in zet. Na een paar keer kennen ze het meestal wel.
Ik ga meestal al snel de weg op (eerst iemand er naast) waar je niet zo veel hoeft te sturen, vervolgens als je een paar leuke boompjes tegen komt o.i.d. kun je er eens mooi om heen sturen.
En ik gebruik dat dan toevallig voor dat doeleinde, wat betreft mijn eigen situatie. Ik dacht: misschien heeft ze er wat aan, maar dan om aan iets anders te werken. Dat laatste was dus niet eens gericht op het probleem v/d TS, maar meer een extra tip

dus morgen ga ik het even in de praktijk brengen hihi ^.^ _vivi_ schreef:nog bedankt voor de andere reacties.
@ joyciej007: bedankt voor de extra tip, ik denk wel dat ik daar wat aan heb zodra ik wat verder ben
Heb het helaas vandaag nog niet kunnen uitproberen vanwege het weerdus morgen ga ik het even in de praktijk brengen hihi ^.^

romy slingerde veel minder en een bocht maken lukt ook een stuk beter
_vivi_ schreef:nou ik heb het vandaag kunnen uitproberen en het werkte goedromy slingerde veel minder en een bocht maken lukt ook een stuk beter