Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Zeeuwtje68 schreef:Ik vind niet dat je alle naturals over 1 kam moet scheren hoor. Nou doe je dus precies hetzelfde imo
pmarena schreef:Op punten waarop "normals" hun paard niet in zijn waarde laten , mag een "natural" van mij best iets zeggen. Of andersom.
Het label dat je op iemand plakt dat boeit daarbij niet , maar het welzijn van het paard zou voor economische belangen of de belangen van de ruiter / eigenaar moeten gaan.
Zie je dat dat niet gebeurt en dat men dat nog de normaalste zaak van de wereld vindt ook , dan mag je daar best wat van zeggen.
Zoals mensen die kostte wat kost per-sé een bit in hun paard willen hebben terwijl het diertje er duidelijk niet goed mee overweg kan. Toch niet zo raar om diegene dan te adviseren om eens naar een bitloze optoming te gaan kijken ?
Het is al erg zat dat diegene daar zelf niet aan denkt maar per-sé dat stuk metaal er in wil proppen terwijl het overduidelijk paardje pesten is elke keer bij dat dier.
Anderen in hun waarde laten is heel mooi en een goed streven. Maar opkomen voor een zwakkere (in dit geval een dier) dat staat daarboven.
Het welzijn van het dier telt nog altijd zwaarder dan het naar de mond praten van een mens.
Normal of natural doet niet ter zake. Of een paard nu met een bit gepest wordt of met verplicht 24 uur per dag tot de kogels in de modder staan , het zijn allebei dingen die niet deugen en bij een echte paardenliefhebber (welk hokje dan ook) niet voor zouden moeten komen.
**
)Jaimyliefje schreef:Ik ben het volledig eens met Nelleke1,
ik noem mijzelf ook het liefst een logical, als ik dan in hokjes moet gaan denken.. ik heb echter niet gereageerd in dat topic.
'normals' kraken evengoed de 'naturals' af. Precies zoals de 'naturals' dat bij de 'normals' doen..
Ik kan me niet druk maken, om wat anderen met hun paard doen.. Je moet zelf bedenken wat het beste is voor je paard. Daar kan niemand anders voor je over beslissen.
Wel natuurlijk maar dat is toch mijn keuze? en voor ons werkt het goed.
CleovG schreef:Jaimyliefje schreef:Ik ben het volledig eens met Nelleke1,
ik noem mijzelf ook het liefst een logical, als ik dan in hokjes moet gaan denken.. ik heb echter niet gereageerd in dat topic.
'normals' kraken evengoed de 'naturals' af. Precies zoals de 'naturals' dat bij de 'normals' doen..
Ik kan me niet druk maken, om wat anderen met hun paard doen.. Je moet zelf bedenken wat het beste is voor je paard. Daar kan niemand anders voor je over beslissen.
Ik zie toch vaker naturals die de normals proberen te overtuigen/ bekeren, want ja dáár vind ik het SOMS op lijken. Dan dat de normals de naturals proberen te overtuigen.
Ook toen verloor ik halverwege de behoefte te proberen een nuttige bijdrage te leveren..... 
[PP] Niet natural, niet normal, maar LOGICAL!
[RT-D] Waarom zoveel ruzie tussen Naturals & niet-Naturals
[NA] Vrijruiter nr. 6/2007 al gelezen?
[PP] Natural <-> Normalrunningkawa schreef:oei.. hoe klap je een pc dicht?
CleovG schreef:Hoe zouden naturals het vinden als we hun subforum volposten met foto's van mislukte hoeven door het natuurlijk bekappen?
Arabesk schreef:oh jongens, is het weer zo ver, dat slappe gezeur ook hier
hier zijn al een stuk of 100 topics over geweest, waarbij de ruzie alleen maar hoger opliep, het heeft weinig zin dus
als je niet tegen kritiek kunt, klap dan je laptop dicht en ga naar je paard en stop met bokt
Ik zal alvast wat oude koeien uit de sloot halen[PP] Niet natural, niet normal, maar LOGICAL!
[RT-D] Waarom zoveel ruzie tussen Naturals & niet-Naturals
[NA] Vrijruiter nr. 6/2007 al gelezen?
[PP] Natural <-> Normal
en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Als je ze even doorbladert, TS, dan zie je meteen hoe ontzettend effectief zo'n discussie is *not*
En waarom ik in discussie blijf gaan? Dat kan je hier lezen Arabesk @ [HK] Naturals en Traditionals slaan de handen ineen!!!