Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Als je normaal met het bit rijdt, dan ga je toch met een eerlijke manier met je paard om
) heb je imo niet te maken met paarden mensen, maar met mensen met paarden. Elk paardenmens weet dat de mens zich moet aanpassen aan elk individueel paard en niet anderom
. Het is niet zwart of wit in de paardensport, maar grijs, van lichtgrijs tot donkergrijs
.sonjim schreef:Ik herken het ook, zo ook over ijzers, voer en weidegang, altijd de discussie tussen de normal, en naturals en dat terwijl ik er al erg tussenin zit. Alleen dat boomloos, daar heb ik onderzoeken van gelezen, dat komt dus nooit ook niet tijdelijk op mijn paarden. Bij ritten langer dan een uur worden de spieren namelijk zo bekneld dat er spieren afgebroken worden door een verminderde bloedtoevoer. Bitloos vind ik prima, maar waarom zijn die hoofdstellen dan ook meteen zo duur en slecht verkrijgbaar, oke ik zoek dan wel maat minishet en dan een menhoofdstel, maar betaalbaar om uit te proberen, ho maar. Als het welzijn van de paarden echt veel vergroot werd door bitloos te rijden, zou ik verwachten dat een vereniging als bitloos.nl deze hoofdstellen tegen een aantrekkelijk bedrag in alle maten zou aanbieden.
, maar ook dr. cook bijvoorbeeld.