heb vandaag voor het eerst les gehad van Eddy Modde. Heb sinds anderhalve maand een paard gehuurd (fjordenruin) en ben heel fanatiek bezig om hem om te scholen naar western bovendien ben ik bezig de seven games te leren (hem en mijzelf vooral

We zijn de les begonnen met driving game. Je moest aan 1 kant van de bak beginnen (paard met hoofd naar bakrand), het hoofd van je paard van je af drijven en hem zo 180 draaien, recht naar de overkant lopen daar stoppen en hetzelfde weer terug.
Ook allerlei varianten op dit thema maar dan ook met de achterhand wegdrijven.
Achteruit, door ernaast de staan (op schouderhoogte) en je hand, met leadrope, omhoog te brengen (fase 1) rukjes te geven aan touwhalster (fase 2) en steeds harder totdat ie het doet (mocht ook meehelpen door met carrotstick tegen zijn borstkas te tikken) en dan natuurlijk meteen belonen. Gewerkt aan circling game etc etc.
Bovendien heeft Eddy me enorm geholpen met sideways game en die gaat nu echt super, ben erg trots op m'n fjordje

Na de grondwerkgroep kwam er nog een groep die heeft gereden, maar daar heb ik nie zoveel van meegekregen omdat ik te druk bezig was met schuilen voor de regen

groetjes Maaike