Boos?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lisannos

Boos?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 09:34

Hallo,
Als ik met mijn pony bezig ben, gaat ze soms zomaar uit het niets trappen.
Als ik bijvoorbeeld gewoon gronddingen aan het doen ben, als ik naast haar, aan een halstertouw, een overgang maak van stap naar draf, ze dat doet & ik haar beloon met een snoepje en het vervolgens wil herhalen gaat ze trappen.
Echt bewust trappen naar mij, of iemand anders die er naast loopt.
Wat moet ik hiermee aan?

Alvast bedankt,
Lisanne.

Signe

Re: Boos?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 14:01

Dominantie probleem lijkt mij. Ze `dwingt`jou meer snoepjes te geven, soort voedernijd.

dit los je op met grondwerk en even geen voer als beloning

Lisannos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-08 21:01

Okee, heel erg bedankt!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 21:56

Gaat het al wat beter?
HEb dit probleem ook een keer bij een paard gehad (we hebben al 30 jaar paarden Knipoog ). Ze kwam steigerend op me af en sloeg dan. Dit was een paard van 1.70 Boos!
Alleen lag het probleem niet in het steigeren, maar al daarvoor. Ik mistte kleine signalen met het longeren of rond laten lopen (nu heet het freestyle, toen gewoon 'rond laten lopen' Knipoog ). Als ik dan mijn hand omhoog deed reageerde ze niet. Of haar oren gingen opeens recht vooruit staan (niet meer dat ene oortje opzij), ze verstarde in haar rug, of ging haar staart minder swingend dragen. Als ik dat merkte, moest ik direct aansporen en haar erbij zetten (of via handbeweging of via zweep of stem). Dan gebeurde het ook niet meer. Dus misschien kun je zien of er voordat ze dat gaat doen ook dingen gebeuren of bij jou of bij je paard? Succes ermee, vond het een heel vervelend probleem (doe je zo je best, krijg je een beetje stank voor dank).