[AR] Losse tuigonderdelen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pistasche

Losse tuigonderdelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 21:52

Beste (mennende) bokkers,

Ik heb laatst een klein ongelukje gehad waardoor het 'singelgedeelte' van het tuig kapot is. Ik heb niet heel veel verstand van tuigen daarom vraag ik het aan jullie.

Moet ik nu een heel nieuw tuig kopen of kan je ook losse 'tuigdelen' kopen? Of kan het misschien ook gemaakt worden?

Alvast heel erg bedankt!

Groetjes Pistasche

BlackDevils

Re: Losse tuigonderdelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 23:08

JA, daar hebben ze tuigmakers voor uitgevonden... Vork Haha!

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 09:44

Haha ja ik dacht het al! Clown Misschien hebben ze ook wat voor mijn hersens Huilen van het lachen

Maar alle gekheid op een stokje, ik bedoel eigenlijk soms heb je als iets gemaakt wordt dat dat bijna evenveel als een nieuw tuig kost. Is dat bij tuigen ook meestal zo?

Ik had bv een keer bij een dekje dat die kapot was en die had me 35 gekost, hij was kapot toen ging ik naar de kleermaker en het maken koste al 25 euro. Dus ik ocht gewoon een nieuw dekje voor dezelfde prijs Lachen

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 09:48

Tja als je zo'n zadelmarkt tuigje hebt, dan zijn de kosten van reparatie mogelijk hoger. Maar dat is vanaf hier niet beoordelen natuurlijk.

Ga gewoon naar een tuigenmaker en leg hem het probleem voor en vraag wat het moet kosten. Dan kun je altijd nog bepalen of je het wel of niet laat repareren. Simpel toch?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 09:50

Van het merk Ideal kun je alle tuigonderdelen los kopen!

Mirrrriii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 19:28

Bij mij is het schoft tuig afgelopen woensdag ook kapot gegaan.
Ik ben er voor naar de horse power geweest, daar kon ik een nieuw schoft tuig kopen, dat kostte € 195,- of ik kon mn eigen laten maken (mijn singelriem en de riem van de lichtogen zijn geknapt) dat zou me dan € 50,- gaan kosten.

In dit geval is laten maken dus goedkoper Knipoog
maar beter kun je je laten informeren, ik weet namelijk niet wat er bij jou kapot is gegaan?

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-08 19:50

Bij mij is het schoftgedeelte ook kapot, bedanktr voor de reacties ik ga informeren! Haha!