bang van de zweep

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kel_tje

bang van de zweep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 08:37

hallo
ik wil met mijn paard graag vrijheids dressuur gaan doen omdat ik er neit op kan rijden (ze heeft een peesblessure). heb je bij vrijheids dressuur altijd een zweep nodig?? want mijn paard is als de dood voor de zweep... en wat kan ik anders gebruiken? want ik zie in al die boeken dat iedereen een zweep gebruikt....

danique38

Re: bang van de zweep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-08 08:48

dat is idd niet zo handig kan je haar niet eerst een beetje aan de zweep laten wennen (ruiken) er mee aaien dat soort dingen maar kan je wel met een paard dat peesblesure heeft vd-en?

naja doe doe Clown
danique

kel_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-08 08:53

ze hebben mij aangeraden dat te gaan doen zodat ze toch minder energie krijgt. ik weet niet of het werkt hoor..!! zouden jullie het niet doen dan?

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 12:28

Mijn verzorgpaarden zijn ook bang voor de zweep, ik probeerde ook om ze wat VD aan te leren, maar daarvoor kon ik de lange zweep niet gebruiken.
toen had ik ze laten wennen aan de aanraking van een kleine zweep en te laten merkend at het goed was door ze te belonen, uiteindelijk gaat het steeds beter.
Misschien een idee..? Knipoog

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 14:00

wie heeft je dat aangeraden?

mij lijkt VD met peesblessure niet goed omdat er altijd wat grondwerk bij komt kijken en een paard niet alleen maar vanuit stilstand VD leert.

Het desensibiliseren voor zweep bijvoorbeeld is iets waar veel beweging bij kan komen kijken en voor zover ik weet moet ej met peesblessure vooral stappen op het harde en zeker geen plotselinge bewegingen vragne van het paard..

kel_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 14:13

ze hebben het op mijn manege zelf aangeraden maar nu jullie het zo zeggen is het inderdaad niet goed nee... want als ik de zweep pak rent ze al weg en dat mag ze net niet.... bedankt voor jullie reacties in ieder geval;)

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 14:21

Misschien kun je een DA bellen voor advies?

Wendelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 23:48

dapperdier schreef:
wie heeft je dat aangeraden?

mij lijkt VD met peesblessure niet goed omdat er altijd wat grondwerk bij komt kijken en een paard niet alleen maar vanuit stilstand VD leert.

Het desensibiliseren voor zweep bijvoorbeeld is iets waar veel beweging bij kan komen kijken en voor zover ik weet moet ej met peesblessure vooral stappen op het harde en zeker geen plotselinge bewegingen vragne van het paard..

Jah, lijkt me verstandig.
Ik doe het trouwens ook zonder, Wendie vertrouwd me er wel mee maar leuk vindt ze het niet, en het moet leuk blijven. En het werkt perfect! Ze ziet er ook echt de lol van in.