Vandaag voor het eerst buiten gereden, bitloos

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tinka

Vandaag voor het eerst buiten gereden, bitloos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-08 17:31

Vandaag heb ik voor het eerst buiten gereden zonder bit met mijn merrie. Ik had een biitloos hoofdstel gekocht voor mijn andere paard, dat nu verkocht is en ik gebruik het voor het inrijden van mijn jonge paard. Dat bevalt goed. Met mijn merrie heb ik 1 keer in de bak biloos gereden en was vandaag ook van plan in de bak te rijden met het bitloze hoofdstel. De bak was echter bezet, dus toen zijn we maar een buitenrit gaan maken, gewoon proberen. Het ging hartstikke goed, prima te sturen en te stoppen, merkte eigenlijk amper verschil. Met galop was ze wat moeilijk te stoppen, maar dat is met bit ook zo. We zijn nog in volle galop een heuvel op gegaan, dat vond ze erg leuk.
Onderweg kon ze ook lekker grazen. Op de terugweg heeft mijn man gereden en dat ging ook goed, hij heeft nog niet zoveel ervaring.
Kortom het was zeker voor herhaling vatbaar.

WelshCobbie

Re: Vandaag voor het eerst buiten gereden, bitloos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 18:31

Nou dit vind ik leuk om te lezen Haha! Ik zou ook ooit bitloos willen rijden (met mijn eigen paard als ik die 1 heb dan Bloos )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 19:13

Goed zo!
Ik ben gisteren voor het eerst met mn CRB het dorp in geweest, merkte ook 0,0 verschil! Negatief gezien dan. naar mijn idee was hij rustiger en meer ontspannen

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-08 22:01

Ik moest ook langs een drukke weg enzo, ging ook prima. Nou is het wel altijd lekker rustig op zondagochtend dat scheelt. Ik kreeg haar alleen niet nagevelijk, maar dat heb ik ook niet echt actief geprobeerd, gewoon lekker buiten hobbelen.

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 23:27

Leuk hoor, je klinkt helemaal blij.
Fantastisch dat het zo goed ging en dat het jou en je paard bevalt.
Het geeft zo´n gevoel van vrijheid en je kunt ze makkelijk laten grazen onderweg.
Veel plezier en succes verder!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 00:31

Dat van dat laten grazen klopt Ja
Ik heb alleen ook al ondervonden dat de pony dat ook vind Haha! !

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 17:21

Ik rijd al een tijdje bitloos met mijn merrie. Bevalt me prima en haar ook Ja
Hoe meer mensen dat ook vinden hoe beter Haha!

_tulpje01_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 21:25

met grazen zou ik wel oppassen en het alleen toestaan als jij het wilt anders ben je lekker aan het galloperen en dan ziet zij een lekker plukje gras, hup op de rem en hoofd naar beneden! niet het ideaal beeld toch voor de rest super!! echt fijn dat jullie zo hebben genoten!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 21:27

Super, fijn hea Haha!

Ik heb pas een jong paard ingereden en ook vrij snel mee naar buiten genomen bitloos. Netzo verantwoord als met bit en een stuk prettiger Haha! Heb heerlijk genoten, geeft toch best een kick zoiets!

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 21:30

Ik wil niet dat ze overal gaat grazen hoor, dat vind ik zo irritant. De paarden van een vriendin van mij doen dat, staan ze om de haverklap stil. Ik laat ze alleen grazen als ik stil sta en de teugel los laat om het toe te staan. Vandaag trouwens weer bitloos buiten gereden, ging weer superrelaxed.

_tulpje01_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 21:42

lekker hoor!

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 22:24

RianneH schreef:
Super, fijn hea Haha!

Ik heb pas een jong paard ingereden en ook vrij snel mee naar buiten genomen bitloos. Netzo verantwoord als met bit en een stuk prettiger Haha! Heb heerlijk genoten, geeft toch best een kick zoiets!

Geweldig he!!
Mijn merrie is ook bitloos ingereden en ook meteen naar buiten, voor mij ook de eerste keer bitloos.
Ben er net als de Ts en jouw razend enthousiast over.
Over het grazen idd goed duidelijk maken aan je paard wanneer wel en wanneer niet.
Flash mag van mij in stap af en toe wat grasprietjes pakken, maar het echte langere grazen wanneer ik wil en/of afstap.
Hoeft geen probleem te zijn hoor!

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 23:05

Wat leuk dat je bitloos met der buiten heb gereden! En fijn dat ze het erg braaf deed, We moeten maar ( als je wil) er lekker vaak mee oefenen zodat we bij haar ook lekker op bitloos over kunnen gaan.

StillSilence

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 19:19

Wat gaaf dat het zo goed ging! Ik rijd buiten zonder zadel en dan zonder bit, mijn vz-haf is dan eigenlijk nog voorzichtiger enzo. Harstikke leuk dat het metteen al zo goed ging, nog heel veel plezier! Lachen

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 20:15

Knap vind ik dat zonder zadel rijden. Ik kan dat niet hoor, zit niet vast genoeg daarvoor. Ik rijd wel regelmatig met een boomloos zadel. Maar ik merk toch dat ik met mijn gewone dressuurzadel wat lekkerder zit, heb ik minder last van mijn rug.
Op mijn vorige pony reed ik wel eens een stukje zonder zadel, maar dat was dan ook een lekker breed tinkertje met hele vlakke gangen, en toen ik nog een stuk jonger was vaak op een fjord, dat zat nog lekkerder dan met zadel.