Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
. De pony (kruising New Forest/Arabier) van mijn vriendin is 36 jaar en die staat nu overdag ook buiten met een deken en 's avonds gaat ze weer op stal, terwijl het beestje bijna haar hele leven buiten gelopen heeft. Nadya schreef:Een paardje van 31 is dan ook een heel ander verhaal. De pony (kruising New Forest/Arabier) van mijn vriendin is 36 jaar en die staat nu overdag ook buiten met een deken en 's avonds gaat ze weer op stal, terwijl het beestje bijna haar hele leven buiten gelopen heeft.
Er staat in Sam's kudde wel een Shet van in de 30 die 24/7 buiten loopt. Ik vind dat ze er niet best uitziet en zou zo'n pony'tje ook binnen zetten in de winter. Ze krijgt wel goed te eten, maar ze eet nogal langzaam door haar slechte gebit. Ze zondert zich ook al steeds meer af van de kudde. Dat vind ik wel triest om naar te kijken......
. Dan dribbelt ze in draf naast je richting weiland, oortjes naar voren.... Maar 's avonds wil ze wel weer op stal. In de zomer niet, maar dan staan alle paarden sowieso dag en nacht buiten. Op stal merk je ook al dat ze zich echt af kan sluiten van de andere paarden en de mensen die door het stalpad lopen.....