Hallo,
Sinds kort rijd ik een haflinger bij. Nu heb ik gemerkt dat ze me ontzettend aan het uitproberen is, dus tijdens het rijden steeds om niks schrikken. Dan neemt ze een sprintje en gaat ze bokken waardoor ik er al snel af lig.
De laatste keren longeer ik haar altijd voor het rijden zodat ze dr frisheid even kwijt kan raken. Ik begin altijd op de linkerhand waar ze ook prima luisterd, overgangen gaan prima. Eerst moet ze natuurlijk weer overal van schrikken maar na 5min is dit over en richt ze zich totaal op mij.
Maar nu het probleem.
De linkerhand is gedaan en de rechterhand is aan de beurt. Ik krijg dr wel normaal aan het stappen, overgang maken naar draf lukt ook nog wel. Maar als ze 2 rondjes heeft gedraafd begint de ellende. Dan staat ze stil en draait zich doodleuk om (ze draait naar binnen, dus draait met dr hoofd naar binnen) en gaat weer doodleuk linksom stappen.
Nu loop ik steeds te knoeien met de lijn waardoor ik hem niet snel genoeg in kan korten. Verder sta ik wel op de drijvende positie.
Een stalgenoot van me heeft haar een keer van me overgenomen omdat ik dr toen helemaal niet rechtsom kreeg. Die heeft dr toen met de achterkant van de longeerzweer 2/3 tikken op dr neus/hald gegeven als ze weer naar binnen draaide. Als dat meisje met de zweep al naar dr scouder wees, zag je dat mn pony gewoon wist dat ze moest lopen. Ze heet zich toen ook snel overgegeven en was daarna echt super fijn te longeren.
Zelf krijg ik dit dus niet voor mekaar, vandaar dat ik jullie om advies en tips vraag.
groetjes,
Myra