Bitloos hoofdstel Emiel Voest

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sassie76

Bitloos hoofdstel Emiel Voest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-08 10:01

Op de site van Emiel Voest staan twee soorten bitloze hoofdstellen, namelijk de bitless en de freestyle. Kan iemand mij het verschil tussen beide uitleggen?

Sientje

Re: Bitloos hoofdstel Emiel Voest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 10:09

Is de eerste die je noemt niet van leer, en de ander een touw-rijhalster? Ik zou als ik jou was voor het precieze verschil gewoon een mailtje sturen naar het mailadres op de website.

sassie76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-08 10:19

Hi Joy76, dank je wel voor jouw reactie. De hoofdstellen zijn beide van leer. De bitless is vrij nieuw en lijkt op het dr Cook hoofdstel.

Ik ga ook een mail sturen naar de site van Emiel Voest maar het is handig om info van gebruikers te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 19:36

sassie76 schreef:
Op de site van Emiel Voest staan twee soorten bitloze hoofdstellen, namelijk de bitless en de freestyle. Kan iemand mij het verschil tussen beide uitleggen?

De Freestyle is er al een paar jaar. Dit is een zeer vriendelijk hoofdstel. Brede, zachte neusband, de riempjes kruisen onder de kin. Geen druk op de kaken en achter de oren.
De Bitless is net nieuw op de markt gekomen en is een variant op de dr. Cook. I.p.v. leren riempjes die onder de kaken kruisen, is gekozen voor koord; dit vanwege een betere release. De druk wordt verdeeld over het hele hoofd, dus ook langs de kaken en achter de oren.

dupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 11:04

Welke van de twee is dan 'beter', als je dat zo kunt stellen?
Is er verschil in vriendelijkheid of maakt dat niet uit?
is het Voest-hoofdstel in vergelijking tot de Cook beter of vriendelijker?