1e les van Danielle (amable)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Deaglán

1e les van Danielle (amable)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 22:36

Afgelopen zondag was het dan zover, wij (Nessa en ik) kregen onze 1e les in VD van Danielle.

Danielle kwam bij ons aan op stal en we zijn meteen doorgelopen naar de wei om Nessa te gaan halen. Nadat we ook nog even met dochter Sunshine en weidegenootje Flos geknuffeld hadden, hebben we Nessa (met een beetje moeite Haha! ) uit de wei geplukt.

Doordat Nessa in het begin nogal eens door me heen liep als ze dacht dat er ergens eten te halen was, had ik een tijd geleden al een begin gemaakt met clicker training (had me minder tijd en moeite gekost als ik meteen les had genomen Haha! ) en dat leek wel aardig te werken. Danielle heeft eerst laten zien hoe je het best de clicker kan bevestigen en toen zijn we meteen verder gegaan met de target (in ons geval een pion).
Gewapend met pion en clicker in de rechter hand en de beloning in de linker, zijn we aan de gang gegaan. Dit was iets dat Nessa wel leuk vond tot ik de beloning iets verder van haar vandaan hield, toen was het ineens teveel moeite om 1 stapje naar voren te doen om haar beloning te pakken Haha! (wel de nek helemaal uitgestrekt en de lippen zo ver mogelijk naar voren maar niet dat ene pasje).
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Even ter verduidelijking, Nessa is een echte bospony en het werken in de bak is absoluut geen hobby van haar (bovendien heeft ze dan vrij weinig concentratie vermogen Knipoog ) maar Danielle heeft het toch voor elkaar gekregen dat ze een paar keer een goed voetje gaf en zelfs een redelijk vlotte buiging (althans een beginnetje hiervan)

Afbeelding
Afbeelding

Het was een hele leerzame ochtend en ik ben er ook achter gekomen dat Nessa niet het beginnerspaardje is voor VD dus voorlopig gaan we met hele kleine stapjes werken (in het bos) om de basis er 100% goed in te krijgen en tegen de tijd dat haar dochter Sunshine oud genoeg is ga ik daar mee verder. Danielle had ook al gezien dat Sun wat dat betreft een fanatieker paardje is dat er echt plezier aan gaat beleven (Sun kent de hand target al een behoorlijk tijdje en vindt het van jongs af aan al leuk om dingen uit te proberen Haha! )
Als ik dan genoeg ervaring heb opgedaan met timing en inzicht dan kan ik weer verder met Nessa Knipoog .

xMelo

Re: 1e les van Danielle (amable)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 07:00

Ziet er leuk uit! Ik heb ook een les van haar gehad, en daar kan ik nog steeds veel mee! Super!

Amable

Re: 1e les van Danielle (amable)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 22:36

Super leuk om de foto's terug te zien! Ze was misschien niet super enthousiast, maar wel super lief! Echt een hart van goud Lachen Ben heel benieuwd hoe ze het in het bos doet, of het decor voor haar ook hierin zoveel verschil maakt Lachen