[AR] Broek bevestigen in een tweespan?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Forget

Broek bevestigen in een tweespan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 16:56

Hoi allemaal,

Ben benieuwd hoe jullie de broek bevestigen in een tweespan of rijden jullie zonder broek.
Ik ben overgegaan van enkel naar tweespan, maar ik heb geen idee hoe ik de broek moet bevestigen aan mijn tuig/kar.
Bij enkel is het heel duidelijk, maar bij tweespan? Nu rijd ik wel zonder broek, maar één van de paarden wil nog wel eens de kantjes er van aflopen. Zodat ze bijna de kar op de hakken krijgt en met broek heb je dat niet.
Vandaar mijn vraagje!!
Alvast bedankt

Echwel

Re: Broek bevestigen in een tweespan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 17:03

Dat heet geen broek maar een omloop.
Deze gaat niet vast aan de kar, maar zoals het woord al zeg loopt om het paard heen.
Afremmen doe je zonder broek met rem, of op de disselriemen.

Even dan een vraagje hoe kun je zonder parate kennis overstappen op tweespan als je niet weet hoe het tuig hoort?

Forget

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 17:10

Ik heb een tweespantuig gekocht en daar zitten broeken bij (tenminste zo wordt het door iedereen genoemd). Ik vond het zelf ook al raar, dat de broek van tweespan gelijk is aan enkelspan. Mijn kennis is op mengebied idd nog niet groot, maar met logisch nadenken kom je al ver.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 19:33

De zoekfunctie had ook uitkomst kunnen bieden, er zullen vast veel meer topics over zijn (zo uit mijn hoofd zijn hier volgens mij wel meer vragen over gesteld).

Hier igg een zeer recent topic, hier op dezelfde 1e pagina:

[AR] enkelspantuig ombouwen tot tweespan?