Ze durft het compliment niet te maken!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Julia_14

Ze durft het compliment niet te maken!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 13:13

Hallo,

Ik ben al bijna 1,5 jaar bezig met het aanleren van het compliment bij mijn verzorgpaard. We nemen af en toe een korte pauze en proberen het daarna weer opnieuw, maar iedere keer botsen we op hetzelfde probleem: het lijkt wel alsof ze het gewoon niet durft. Ze weet echter wel precies wat de bedoeling is. Zodra ik haar linkervoorbeen vastpak en met de beloning tussen haar voorbenen tik, komt ze al met haar neus naar beneden en volgt de beloning. Ze laat zich steeds wat verder zakken, maar iedere keer zodra het bijna helemaal lukt trekt ze haar been gauw weg. Wanneer ze dit niet doet, gaat ze met haar volle gewicht op mij leunen en ik heb al een paar keer gehad dat ik gewoon bang was dat ze op me zou vallen. Ik snap echt niet wat ik nou fout doe. Ik houd haar been heel goed onder haar lichaam, zodat ze zelf in balans kan blijven, doe alles heel rustig en stapje voor stapje. Is ze misschien gewoon bang? Of doen we (doe ik) toch iets verkeerd? Alvast bedankt voor jullie hulp en tips! Lachen

groetjes Julia

Binolover

Re: Ze durft het compliment niet te maken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 17:15

Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn pony, dus volg dit eventjes!

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 19:34

Wellicht ben je zelf ook wat onzeker? Probeer iig de beloning eerst helemaal beneden aan te bieden, dus echt neus in het zand en zorg dat ze voldoende ruimte tussen de voor en achterbenen heeft, op deze manier maak je de afstand tot de grond kleiner en is ze er dus eerder.

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-08 22:40

Bedankt voor de tip! Ga het de eerst volgende keer zeker proberen Lachen
En het zal ook wel deels aan mezelf liggen, ben er toch wel een beetje van geschrokken dat ze iedere keer zo op mij ging leunen of begon te wankelen!

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-08 20:09

Nog meer mensen die tips voor me hebben? Lachen

Julie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 19:16

Nee, ik zet even een stipje want ik heb dat probleem ook met mijn pony.

Rosalie_2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 19:41

heel rustig opbouwen en heel erg veel geduld

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 19:42

misschien is ze bang dat er iets gebeurd als ze ligt.. (kuddegedrag)?? ik probeer even mee te denken vanuit mijn kunnen:P

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-08 12:17

@ Rosalie: Geduld heb ik zeker te weten genoeg Ja We doen alles heel rustig en oefenen niet te lang achter elkaar. De kleinste vooruitgangen goed belonen en alles ontspannen opbouwen

@ bk_lover: Wie weet dat het zoiets is. Misschien dat ze nog niet genoeg vertrouwen in mij of in de omgeving heeft. Ze komt ook uit Argentinie en heeft zeker tot haar 3e levensjaar als een wild paard in de reservaten daar geleefd.
Nog meer mensen met tips?

Indiana79

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 14:47

Ik heb dat ook met mijn paard. Die snapt ook wat ik van haar wil, zakt ook wel door haar knieën, maar durft niet haar knie op de grond te leggen, dan springt ze ook weer gauw omhoog.
Ik oefen nu andere kunstjes die ze wel durft, zoals dingen vasthouden met haar tanden, spaanse pas en pirouetjes.