[AR] Wedstrijd met karretje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nieszje

Wedstrijd met karretje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 20:54

Hee,
Ik heb de vraag, moet je een speciale kar hebben voor een shetlander om wedstrijden te rijden?
Zoja, rond welke prijs liggen die?
En, waar worden zulke wedstrijden gehouden?
en wat moet je dan precies doen?
Groetjes

JoyCiej007

Re: Wedstrijd met karretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 22:08

Volgens mij hoort dit meer bij 't forum AR Knipoog

Ligt er helemaal aan wat je precies wilt. Voor het SGMW rijden (SamenGestelde MenWedstrijden, vaardigheid,dressuur en marathon) moet je wel een 4wielige wagen hebben, die geschikt is voor deze sport.
Voor dressuur/vaardigheid zou je evt. nog een goede, stabiele (!) tweewieler/sulky kunnen gebruiken, maargoed dat ligt ook aan het betreffende regelement.

Prijzen varieeren sterk, en hangen dus ook sterk af van wat jij precies wilt. Denk niet dat je met een euro of 300 klaar bent, voor het beetje goede spul betaal je wel veel meer dan dat...

Tel daarbij nog eens een goed, deugdelijk en sterk tuig op, en je zal beseffen dat de mensport soms nog wel eens een tikkie duurder is dan 'ff een zadel en hoofdstel'..... Knipoog

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 12:25

Licht eraan wat voor wedstrijden je wilt rijden.

Ik weet wel dat er bij ons met de men wedstrijden dressuur iemand de ring uit moest, omdat de kar niet onderdoor kon draaien.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 12:27

Buckje schreef:
Licht eraan wat voor wedstrijden je wilt rijden.

Ik weet wel dat er bij ons met de men wedstrijden dressuur iemand de ring uit moest, omdat de kar niet onderdoor kon draaien.

Zowiezo is dat voor de veiligheid én het welzijn van de pony eigenlijk ook wel vereist vind ik, voor een vierwielige wagen, ook voor recreatief gebruik.....

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 12:29

Inderdaad vind ik ook. Ken iemand die heeft een 4 wielig karretje, smal en als je een berm in raakt of een te scherpe bocht, Dan moet je al opassen voor kantelen..

Ik vind een marathonwagetje of een gewoon degelijk 4 wielig karretje hoeft geen luxe te zijn, En een goed degelijk tuig wel het vereiste van de mensport.

De prijzen varieren voor 300 heb je al een sulky.. Had dat ding en na een maand verkocht tjee, wat een afschuwelijke kar. En zoveel als er met die karretjes gebeurd. Daarnaast had ik een 4 wielig karretje concours, Hier heb ik wel plezier van gehad. Tot ik een mooi aanbod tegenkwam van een marathonwagentje dat opgeknapt moest worden voor 800 euro. Gelijk gedaan, En binnen nu en een maand word hij geverft geschuurt en mooi gemaakt.

Zo heb je nog goedkopere karretjes, Maar ook duurdere, Het is net wat je zoekt, En wat de gek ervoor geeft.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 22:00

-> AR.