Rechtrichten met grondwerk, hoe?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

aleida_thijs

Rechtrichten met grondwerk, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-08 14:02

Hallo allemaal,
ik zoek oefeningen waarmee je kan rechtrichten d.m.v grondwerk. Wie weet goede oefeningen om te doen?

Mijn paard heeft links meer bespiering dan rechts, heeft iemand ook tips/oefeningen om ook rechts meer spieren te kweken(ook met grondwerk)?
Alvast bedankt!

josien

Re: Rechtrichten met grondwerk, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 15:25

Er zijn heel veel oefeningen, maar die zijn moeilijk uit te leggen zonder v.b.

Ik geef lessen door heel het land aan paarden met gedrags of lichamelijke problemen. Groot gedeelte van de training is rechtrichten en gymnatiseren. Ik gebruik hier oefeningen van Bent Branderup, Antoine de Bodt met veel inbreng van mij zelf door de vele ervaringen. Dit alles op een diervriendelijke manier zonder dwang en met respect voor het paard.

Kijk maar op mijn site en wil je meer info dan mag je me altijd mailen of een pb sturen.

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 17:09

kijk maar eens op you tube onder rechtrichten dan krijg je veel filmpjes van marijke de jong die dmv grondwerk paarden rechtricht.

monya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 19:46

Werken aan de hand is daar erg goed voor. Je hoeft niet helemaal richting de Spaanse Rijschool om een goede start te maken. Het leuke van werken aan de hand is dat lichaamstaal van de begeleider heel belangrijk is. En dat het streven naar buiging ook voort komt uit een juiste positie + lichaamshouding. Rechtrichten komt namelijk voort uit buiging. Oefeningen zijn er genoeg, het principe is echter belangrijker en niet heel makkelijk beknopt uit te leggen.

Wel de moeite waard om er aandacht in te steken, het is meer "natural" dan menigeen denkt!

Op mijn site kun je alvast een klein stukje vinden over opwarmen (artikel mensport) en binnenkort een artikel in een nieuw paardenblad. In die artikelen staat een stukje basis beschreven. Verder geven we uiteraard de workshops werken aan de hand Bloos .

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 20:20

Uriah schreef:
kijk maar eens op you tube onder rechtrichten dan krijg je veel filmpjes van marijke de jong die dmv grondwerk paarden rechtricht.

Je bedoelt die 5 delen van't Horse Event? Ik heb het net gezien, vond het ontzettend leerzaam!
Dus namens mij bedankt. Lachen

aleida_thijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-08 17:05

Heel erg bedankt voor de reacties!! Ik ga er mee aan de slag Lachen

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 17:36

Diane_ schreef:
Uriah schreef:

Je bedoelt die 5 delen van't Horse Event? Ik heb het net gezien, vond het ontzettend leerzaam!
Dus namens mij bedankt. Lachen

Ja maar er staan nog veel meer op van haar!