[AR] Clever tuig

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Merato_

Clever tuig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-08 11:04

Dit topic plaats ik voor mijn oom Sjoerd (zit niet op bokt), hij ment al jaren met een Ideal enkelspantuig voor zijn KWPN-er, en vraagt zich af of er hier menners zijn die een tuig hebben van het merk Clever. Hoe houdt het leer zich, is het tuig van goede kwaliteit?
Alvast bedankt namens Sjoerd.

welsh_lover

Re: Clever tuig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 13:55

Hoi, Ik heb zelf een enkelspan tuig van clever en een tweespantuig van ideal. Naar mijn idee zit er in de kwaliteit van de tuigen weinig verschil (al moet ik wel zeggen dat ik ze beiden nog maar een jaar heb!). In de maatvoering zit wel een klein verschil en volgens mij zijn clever tuigen iets goedkoper, maar scheelt het verder vrij weinig. Ik weet niet of je oom een clever tuig aan wil schaffen, maar denk dan wel aan het feit dat clevertuigen meestal niet vooradig zijn (en alleen bij cleverdealers te koop). En dat een onderdeel moeilijker los besteld kan worden (of misschien kan dit helemaal niet dat weet ik eigenlijk niet zeker). Het voordeel van ideal is dat het tuig op veel plaatsen verkocht word en ook dat alle losse onderdelen zo te bestellen zijn.

mriekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 16:08

Ik heb ook een clevertuig, ik ben erg tevreden over dit tuig (ik mag overigens ook niet klagen, want heb het nieuw gekregen)

de pasvorm van het tuig is goed, en ik vind ook dat het tuig zich goed houdt.

Zoals Welshlover ook aangeeft: Ideal tuig is bijna overal verkrijgbaar, Clever is minder goed verkrijgbaar.

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-08 19:53

O.k., dank jullie wel, ik heb hem zojuist gebeld met jullie bevindingen Haha!
Hij heeft het tuig gezien op een menwedstrijd ergens in de Achterhoek en hij was ervan gecharmeerd, maar heeft niet de menner zelf kunnen aanspreken (was veel te druk en zenuwachtig met alles) op de kwaliteit en de verkrijgbaarheid van losse onderdelen.