Mismaakt compliment

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lanthano

Mismaakt compliment

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-08 21:18

Mijn ventje legt zijn knie perfect op de grond, zonder dat ik zijn been nog moet begeleiden. Hij doet dit als ik hem onder zijn buik tik met de zweep.

Het enige probleem is dat hij zijn voorbeen niet strekt. Hij buigt er gewoon door. Niet mooi dus.

En wat ik ook soms gevaarlijk vind is dat hij soms zijn hoef niet netjes op de grond zet maar buigt in het kroongewricht en kootgewricht waardoor hij de punt van zijn hoef neerzet en er dus erg veel druk komt op zijn kootgewricht.

Hoe los ik dit op?

Amable

Re: Mismaakt compliment

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 22:51

Door hem ruimer te zetten tussen zijn voor en achterbenen. Let erop dat de benen van je paard zo | | (vierkant) staan of liever nog zo / \ (buiten het vierkant). Staan de benen zo \ / dan heeft hij te weinig ruimte en moet dus het andere been mee buigen. Kijk ook eens op de Wiki, daar staan ook wat artikelen over het compliment en de buiging Lachen

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-08 23:44

Shull

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-08 17:12

leuk hoor al die kunstjes, hebben jullie ook foto,s?

Lanthano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-08 08:56

Bedankt !

Hmmm, ik denk dat ik hem eerst de spagaat ga leren. Of toch het begin. Ik denk dat het probleem zich hoofdzakelijk zit dat zijn benen niet ver genoeg uit elkaar staan. Ook bij de buiging.

Oefenen dus !

Rosalie_2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 19:40

ja spagaat,van daaruit gaat het makkelijker

Lanthano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-08 20:00

Rosalie_2008 schreef:
ja spagaat,van daaruit gaat het makkelijker

Vandaag dus bezig geweest met spagaat. Allé, gewoon dat hij zijn voorbenen meer naar voor plaatst. Daarna het compliment gevraagd en hij deed het perfect !!!!

Maar dat was dan maar 1 keer. Nadien had hij al door dat hij zijn voorbenen naar voren moest plaatsen, dus begon hij dat al erg enthousiast te doen, maar jammer genoeg hield hij zijn achterbenen niet meer stil. Dus, spagaat zat er niet meer in. Hij werd een beetje hyperactief.

Morgen nog eens proberen. We zien wel weer.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 20:17

Grappig he, dat verschil meteen Lachen Mooi dat je meteen gezien hebt dat het werkt, succes met de verdere uitvoering Lachen