Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Puccina schreef:Ja, ik ken dat probleem...Mijn paardje was toen we zo kochten ook zo verkeerd gereden dat we ook trug zijn begonnen met longeren zonder lijnen.
Zij had ook momenten dat ze helemaal niet meer voorwaarts wou, wat idd heel lastig is.
Bij haar was het vertrouwen nog het probleem, ze kende mijn stem niet goed genoeg en vertrouwde me nog niet. Ze wist niet wat goed of fout was.
Na heel veel geduld begon ze me te vertrouwen, hier is heel veel werk in gestoken en vooral stem oefeningen doen, zorgen dat je paard je stem kent en weet wat je bedoeld. En bij je commando's steeds dezelfde intonatie leggen zodat de commando's hem duidelijk worden. Hij moet weten wanneer het goed is, maar ook wanneer het fout is en door dan je stem steeds te verheffen op dezelfde toon gaat hij deze verschillen zeker leren kennen. Hij gaat dan weten wanneer hij het fout doet en wanneer hij het goed doet. Zeker wanneer hij het goed doet moet je dit hem ook vertellen met een zachte stem en dezelfde woorden, zoals bv; "goed zo, braaf" steeds op dezelfde toon en vaak herhalen. En zoals je zelf al zegt, niet te ver naar voren gaan staan. Bij mij heeft dit en heeeel veel geduld geholpen en ik heb nu bij het longeren geen 'staking' probleem meer.
Veel succes verder nog
groetjes Hanne
elken keer stil staan en dan heel blij kijken. ze is gewoon te dominant bij mij heeft grondwerk geholpen als ze weten dat je de baas ben doen ze het niet meer.