pessoa vraag

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Mir_

pessoa vraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-08 10:51

Ik heb in verschillende topics verschillende positie's van de pessoa gezien, maar ik vraag mij af welke spiergroepen je in die verschillende posities traint.

Ik heb een paard dat sleept met haar achterbenen (heeft nul conditie en spieren) en vraag me af hoe ik de pessoa het beste bij haar kan gebruiken.

Iemand foto's en uitleg?

Damber

Re: pessoa vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 14:40

_Mir_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-08 18:01

_Mir_ schreef:
Ik heb in verschillende topics verschillende positie's van de pessoa gezien, maar ik vraag mij af welke spiergroepen je in die verschillende posities traint.

Ik heb een paard dat sleept met haar achterbenen (heeft nul conditie en spieren) en vraag me af hoe ik de pessoa het beste bij haar kan gebruiken.

Iemand foto's en uitleg?

bedankt voor je antwoord, maar ik wil het iets specifieker weten...

Sjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-08 22:07

Hoi ik heb hieruit begrepen dat hij lang en laag moet lopen dus met de neus onder de loodlijn zodat hij zijn rug strechst en daardoor meer bewegingsvrijheid creeerd om het achterbeen beter te kunnen plaatsen, als ja paardje vanuit hier sterk is kun je hoger gaan stellen zodat er meer gevraagd word aan de achterhand.

Je kan in de bibliotheek kijken ze het boek hebben over longeren op meerdere manieren.
daar staat veel in over de pessoa.

Succes

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 12:43

Ik weet niet of je een nieuwe pessoa hebt gekocht of een tweede hands, maar bij die van mijn verzorgpaard zat een heel duidelijk boekje. Hierin stonden allerlei standen en wat je ermee traint (eigenlijk precies wat je wil weten...). Ik zal nog wel ff kijken of ik hem ergens kan vinden en of het er makkelijk in staat Tong uitsteken.

_Mir_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-08 12:47

Ik leen hem van een stalgenootje en die heeft het boekje niet meer...

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-08 12:49

Ik zal wel ff kijken of ik hem nog kan vinden.... Ligt ergens in de kast... En als het een beetje makkelijk te beschrijven is zal ik het wel doorgeven...

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 09:58

Ik ben ook erg benieuwd naar een documentje waarin staat wat je precies traint in welke stand.

Ik heb mijn pessoa nieuw gekocht en er zat helaas geen boekje bij.
Heb al gezocht, maar kan niks vinden op het internet