[AR] 1 daagse menwedstrijd in Rijssen: 24 maart 2008

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Carmen2

1 daagse menwedstrijd in Rijssen: 24 maart 2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-08 21:50

Hallo allemaal Lachen

Misschien nog een beetje vroeg, maaar omdat ik er zin in heb, post ik nu alvast Tong uitsteken Bloos
Wie doen er mee die dag ? of wie gaan er kijken ?
Ik ga zelf kijken Haha!
Brand maar loss !!

Carmen2

Re: 1 daagse menwedstrijd in Rijssen: 24 maart 2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-08 13:58

Helemaal niemand ?? Tong uitsteken

Carmen2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-08 13:24

Nu, over bijna 3 weken is het zover !!
Is er dan mischien nu iemand die reageer d? Tong uitsteken

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 18:59

Oke, dan toch even een reactie van een dorpsgenoot (jawel): ik kom wel, doe niet mee. Dus, gewoon even kijken hoe de anderen presteren. Voor mij is Rijssen te vroeg, ik rij mijn eerste (officiele) wedstrijd in Winterswijk, 19-20 april. Veel succes alvast, misschien zie ik je wel.

Carmen2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-08 18:24

oke, divine kom jij uit rijssen dn ?

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 21:20

Denk dat het voor ons nog iets te vroeg is ivm. training Tong uitsteken

Maar, misschien kom ik wel even kijken, 't is immers niet zo ver weg Lachen

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-08 21:37

Nope, ook uit Machtig Mooi Maarkel Knipoog

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 13:18

JoyCiej007 schreef:

Lieve Joyciej,
Ik vind het hartstikke leuk voor je dat je overal verkondigd dat je wedstrijdambities hebt, maar ik vraag me nu echt af wie je voor de gek gaat houden, ons, jezelf of die lieve shet van je. Je hebt echt een leuke pony en een prima wagentje maar denk alsjeblieft even na voor je dit soort dingen opschrijft. Denk je nou echt dat je pony een marathon uit gaat lopen? Ik heb zelf 2 jaar lang gestart met shetten (2span) die waren echt een heel eindje groter en toch wel iets anders gebouwd dan de jouwe. Daarbij trainde ik 4/5 keer in de week om ze op conditie te houden. Je hebt in je profiel staan dat je op kamers woont. Wat ga je die pony aan doen om hem met zo'n training een marathon te laten lopen? Zelfs mijn pony's hadden het regelmatig zwaar in de marathon en daar zit toch echt een wereld van verschil tussen.
Ik zou zeggen, bespaar jou en je pony een hoop ellende, geld en moeite en hou het lekker bij een oefenmarathon, die 50% van de keren nog niet 3/4 van de lengte van een normale marathon zijn en waar je lekker je eigen tijden kan rijden.
Mocht je echt wedstrijdambities krijgen moet je echt naar een ander span gaan kijken of net als ik (nu ik ook niet meer de tijd heb om te trainen omdat ik in dezelfde situatie als jij zit) lekker met iemand anders mee. Dat scheelt jou een hoop ellende.

Carmen2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-08 14:16

Devine wie ben jij dn ? Tong uitsteken

En Joyciej, dan zie ik jou nog , Lachen
Zwart/wit span doet ookk mee Haha!

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 18:07

@ Carmen2: ik heb mijn profiel een beetje bijgewerkt, het plaatsen van foto's is nog niet gelukt, maar de linkjes naar de foto's staan er wel. Misschien dat je me herkent!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 22:29

laura2span schreef:
JoyCiej007 schreef:

Lieve Joyciej,
Ik vind het hartstikke leuk voor je dat je overal verkondigd dat je wedstrijdambities hebt, maar ik vraag me nu echt af wie je voor de gek gaat houden, ons, jezelf of die lieve shet van je. Je hebt echt een leuke pony en een prima wagentje maar denk alsjeblieft even na voor je dit soort dingen opschrijft. Denk je nou echt dat je pony een marathon uit gaat lopen? Ik heb zelf 2 jaar lang gestart met shetten (2span) die waren echt een heel eindje groter en toch wel iets anders gebouwd dan de jouwe. Daarbij trainde ik 4/5 keer in de week om ze op conditie te houden. Je hebt in je profiel staan dat je op kamers woont. Wat ga je die pony aan doen om hem met zo'n training een marathon te laten lopen? Zelfs mijn pony's hadden het regelmatig zwaar in de marathon en daar zit toch echt een wereld van verschil tussen.
Ik zou zeggen, bespaar jou en je pony een hoop ellende, geld en moeite en hou het lekker bij een oefenmarathon, die 50% van de keren nog niet 3/4 van de lengte van een normale marathon zijn en waar je lekker je eigen tijden kan rijden.
Mocht je echt wedstrijdambities krijgen moet je echt naar een ander span gaan kijken of net als ik (nu ik ook niet meer de tijd heb om te trainen omdat ik in dezelfde situatie als jij zit) lekker met iemand anders mee. Dat scheelt jou een hoop ellende.

Dat was overigens toch écht meer als een geintje bedoeld, vandaar ook dat er ' Tong uitsteken ' bij staat.... en 'te vroeg ivm. training' staat er ook niet voor niets Knipoog 'te vroeg' sloeg zowel op nú te vroeg omdat ik een tijdje geen beschikking over tuig had ivm. diefstal, maar ook 'niet nu, misschien later ooit'...

Er is inderdaad verschil tussen een marathon of een oefenmarathon, op Horse Driving Bussloo liep ze verder prima en had wat dat betreft er totaal geen moeite mee, daarbij genomen nog een wagen (die zwarte is niet mijn eigen wagen) met zware autobanden en op sommige stukken toch wel héle drassige paden. Ik ben echt niet iemand die zomaar 'ff een marathon gaan rijden', natuurlijk moet je pony conditie hebben. Ik denk echter niet dat het zo makkelijk is om via bokt de conditie van iemands pony te beoordelen, aangezien ik ook een aantal jaar inderdaad 4 tot 5 keer per week trainde en grote periode's momenteel óók nog train. Toen had ik daar de tijd voor, het hele jaar. Vanaf midden maart worden mijn lessen afgebouwd, en vanaf april ben ik dan met mijn huidige studie weer in staat om weer zo intensief te gaan trainen. Ze heeft wel degelijk een goede conditie, in 2006 (anders had ik afgelopen jaar ook meegedaan maar dat ging niet ivm. kleine blessure) hebben we in één dag én een behoorlijk draftempo (tussen de grote tuigers) maarliefst 60 km. afgelegd, en dan nog het merendeel in een behoorlijke draf. Dat was geen rit 'beetje met lange teugel' maar voor zo'n shet echt flink aanpoten. Waar de tuigers die met trailer kwamen en gingen (wij reden vanaf ons eigen dorp naar de start van de rit, dan de gehele rit + defile, toen weer terug en naar huis) al tijdens de helft stonden te zweten en redelijk moe waren, had de mijne nog energie voor 10. Je moest eens weten hoeveel reacties ik van mensen allemaal kreeg, die waren serieus verbaasd dat ze dat zolang volhield, als ik er dan ook nog eens bij vertelde dat we helemaal rijdend zijn gekomen en ook rijdend weer naar huis gingen, viel hun mond zowat open... Ze heeft dus wel 'ietsje meer' dan een 'normale shettenconditie' als een shet die alleen een keer in 't weekend recreatief wordt ingespannen voor een ontspannen ritje.

natuurlijk totaal iets anders dan een marathon wat minder een duurloop is maar meer een krachtprestatie in combinatie met veel draai- werk en redelijk wat snelheid, maar 'wat ik mijn pony aan zou doen', dat valt wel mee...

Verder met alle respect, maar jij weet ook niet precies wanneer ik train, hoe ik train, en hoeveel ik train.

Vind het dan een beetje jammer dat dit allemaal zo off-topic moet, en waarom dit dan niet via pb kan, aangezien dit toch persoonlijke zaken zijn die niets met dit topic van doen hebben. Een hoop dingen kun je inderdaad uit ervaring weten, maar door de computer kun je niet zien hoe het is gesteld met de conditie van deze pony en training. Dat ik op kamers woon betekent niet dat de training daar ook naar is, ik heb regelmatig periode's dat ik slechts 1 of 2 dagen per week in het noorden v/h land vertoef en de rest v/d dagen dus spendeer met o.a. 't rijden van de pony.

Goed, wat een hoop drama weer over één klein, niet eens serieus bedoeld zinnetje...
Hoop dat dit tekst en uitleg genoeg is, verder ga ik hier niet meer op in want dat kan veel beter via pb, en daarbij weet ik zelf dus dondersgoed hoe de conditie van mijn pony is en is geworden in de loop der tijd. Als je denkt dat ik jullie, mezelf of 'die lieve pony van mij' voor de gek wil houden is je dat goed recht. Uiteindelijk staat die pony hier bij mij in de wei en ik rijd er mee, dus ik zal denk ik wel redelijk kunnen beoordelen hoe en wat. Knipoog

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 22:47

JoyCiej007 schreef:
Hoop dat dit tekst en uitleg genoeg is

Ja, daar mankeert het meestal niet aan... Tong uitsteken Haha!

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 23:20

enough said...

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 23:25

BlackDevils schreef:
JoyCiej007 schreef:
Hoop dat dit tekst en uitleg genoeg is

Ja, daar mankeert het meestal niet aan... Tong uitsteken Haha!

Haha! Haha! Vork

Tis mss idd erg off-topic, maar ik moet Laura2span wel gelijk geven. Het feit dat je aangeeft dat iemand via pc niet kan oordelen over conditie van je pony, dat snapt Laura zelf denk k ook wel. Waar zij vooral op doelt, is dat het voor geen één enkelspan shet haalbaar is (en dan heb ik het over eerlijk rijden) om SGMW te starten. Daarvoor ontbreekt er bij een shet teveel.
Realistisch kijken noem je dat Knipoog En juist Laura kan je daarover alles vertellen, omdat zij ervaring heeft met shetten en SGMW's... zij geeft aan dat het met 2span al behoorlijk zwaar is voor shetten... ondanks zoveel training. Hoe realistisch ben je dan dat je denkt met enkelspan shet op niveau en eerlijk mee te kunnen draaien...?
Een shet heeft nu eenmaal zijn beperkingen... ja ze zijn geweldig en ja, in vergelijking met hun grootte kun je er onwijs veel mee... maar hou jezelf niet voor de gek!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 00:00

Dat enkelspan shetten daarin te kort komen, daar hebben jullie inderdaad gelijk in, voor het échte werk heb je inderdaad minstens een 2span nodig, liefst idd zelfs grotere pony's, natuurlijk helemaal als je niet alleen voor de hobby rijdt, maar ook echt graag verder wil komen.
(en voor in de toekomst zit die er waarsch. voor ons wel aan te komen, als dat beetje goed loopt) Lachen .

Serieus 3daagse wedstrijden, de échte SGMW's met een daarbij behorende zware marathon met een enkelspan shet starten, daar hebben jullie gelijk in dat dat niet haalbaar is. Maar wees gerust; dat was ook totaal niet mijn denkbeeld Lachen

Uit diverse informatie die ik via internet heb gezien over de wedstrijd in Rijssen echter, maakte ik min of meer op dat dit meer een soort 'oefenmarathon'/'wilde wedstrijd' was dan een echte SGMW, nu ook deze wedstrijd geen drie dagen duurt.

Mocht dit niet zo zijn en wel een officiele KNHS marathon zijn die een behoorlijk stuk zwaarder zijn, kan ik me inderdaad de reactie van Laura ook wel voorstellen.

Ik snap hoe alles op jullie overkomt, ik ben inderdaad meer een persoon van 'her en der voor de leukigheid een keer een wedstrijdje rijden', maar via internet kan je elkaar soms ook een beetje verkeerd begrijpen Lachen

(Aangezien mijn post waarop gereageerd werd ook niet als serieus was bedoeld, en ook niet zo gelezen diende te worden, daarvoor maak ik dus dankbaar gebruik v/d smileys).

Lachen

Carmen2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-08 13:56

devine ik weet niet of ik je ken Tong uitsteken
Ik zie dat je lid bent van de menclub dan kom ik wel een keertje les kijken Lachen
en Joyciejj; het lieve zwart wit span doet ook mee Haha!

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 10:49

JoyCiej007 schreef:
Uit diverse informatie die ik via internet heb gezien over de wedstrijd in Rijssen echter, maakte ik min of meer op dat dit meer een soort 'oefenmarathon'/'wilde wedstrijd' was dan een echte SGMW, nu ook deze wedstrijd geen drie dagen duurt.

Mocht dit niet zo zijn en wel een officiele KNHS marathon zijn die een behoorlijk stuk zwaarder zijn, kan ik me inderdaad de reactie van Laura ook wel voorstellen.

Rijssen is hartstikke officieel.

En nog een fabeltje ontzenuwen:
Dat een 2 daagse (3 daagse is alleen internationaal....) zwaarder zou zijn dan een 1-daagse is grote onzin.
Juist 1-daagse wedstrijden zijn vele malen zwaarder voor de paarden aangezien je dan alles op 1 dag moet doen. Dus dressuur (en losrijden daarvoor), vaardigheid (en even wat kegeltjes meenemen met het inrijden) en de marathon (wegtraject vaak even lang, soms zelfs langer).

Ik denk dat het verstandiger is je eerst ECHT in de sport te verdiepen voordat je hier allerlei dingen roept... (met of zonder smiley's Nors opkijken )

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 10:53

Goed, nouja, daar hebben jullie wel gelijk in.

Manie: begrijp me niet verkeerd, maar ik doelde met name op de marathon.... (in de zin van Laura's post) dat een 1daagse in verhouding zwaarder is dan een 2 of 3 daagse waar alles verspreid is, daar had ik zelf ook wel aan gedacht, en dat lijkt me ook best logisch, zo heb ik het ook altijd wel gezien en 'gedacht'. Zo bedoelde ik het dus ook niet, meer dat een echte officiele marathon wel zwaarder te rijden zal zijn dan een 'oefenmarathon'.

Maargoed...... dit is allemaal verre van on-topic lijkt mij zo

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 10:56

manie schreef:
Rijssen is hartstikke officieel.

En nog een fabeltje ontzenuwen:
Dat een 2 daagse (3 daagse is alleen internationaal....) zwaarder zou zijn dan een 1-daagse is grote onzin.
Juist 1-daagse wedstrijden zijn vele malen zwaarder voor de paarden aangezien je dan alles op 1 dag moet doen. Dus dressuur (en losrijden daarvoor), vaardigheid (en even wat kegeltjes meenemen met het inrijden) en de marathon (wegtraject vaak even lang, soms zelfs langer).

Ik denk dat het verstandiger is je eerst ECHT in de sport te verdiepen voordat je hier allerlei dingen roept... (met of zonder smiley's Nors opkijken )

Helemaal gelijk
3 daagse zijn alleen internationale wedstrijden
2 daagse en 1 daagse gewone klasse 123 sgmw
1 daagse verlangt veel meer van rijder/span juist omdat je de 3 onderdelen op 1 dag hebt en dan toch de dag tevoren moet verkennen.

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 11:37

Georganiseerd door Herman ter Harmsel... lijkt mij ook behoorlijk officieel Haha!

Carmen2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-08 16:07

juaah Lachen
Devine maar welk span heb jij dn ??

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 16:41

@ Carmen2: Er staat wel een foto in mijn profiel. Ik rijd met een Dartmoor, enkelspan. Wij doen niet mee in Rijssen, beetje te vroeg, Winterswijk wordt het eerste officiele optreden.

Carmen2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-08 17:41

Owja,,.
ik heb zin in de menwedstrijd rijssen Haha!

Carmen2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-08 19:01

De Startlijsten staan erop Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

edit: typfout Bloos

mriekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 19:41

Ik heb de startlijst gezien en ik weet niet helemaal wat onze planning is op 2e paasdag. Maar als ik de (voor ons) bekende namen op de lijst zie, zou het zomaar kunnen dat we even komen kijken Haha!