Zit hij goed zo?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sting

Zit hij goed zo?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-08 10:16

Heb sinds vorige week een bitloos hoofdstel. Deze is nog geleend, maar wel maar full. Aangezien mijn hafje een giganeus heeft vraag ik me af of hij zo goed zit. Ik zou hem liever iets hoger doen, de neusriem dan. Hij reageert er heel goed op!
En hij kijkt ook heel enthousiast Clown
Afbeelding
Afbeelding
het is trouwens een bitloos hoofdstel van Norton Lachen.
Zijn er ook hoofdstellen met een ruimere neusriem? Liefst niet te duur Lachen .

Rindin

Re: Zit hij goed zo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 10:20

Hij heeft er zin in Tong uitsteken Ik vind de neusriem wel wat apart zitten. Hij zit schuin (bovenop hoger dan onder) en ik heb het idee dat ie ook wat strak zit (aan de neusrug te zien). Ik zou idd gaan voor een wat ruimere neusriem.

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 12:21

Hoogte van de neusriem is naar mijn idee prima.
Of 'ie ruim genoeg is, dat zou je moeten voelen, is niet echt te bepalen vanaf een foto.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 16:14

Hoogte is goed, het kan ook hoger (niet veel lager), kwestie van uitproberen wat fijn werkt voor jullie. Heb je nog gaatjes over of zit hij nu zo los mogelijk? Het is vanaf de foto inderdaad wat moeilijk beoordelen of het te strak zit, dat moet je even voelen.

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-08 21:58

Persoonlijk zie ik de neusriem liever iets hoger.
Ik ken dit type hoofdstel niet precies, maar zie ik het goed dat de neusriem gewoon met een gesp is en de andere baksttukken kruislings onderlangs gaan en dan door de ogen die aan de neusriem zitten?
Die riempjes die kruislings gaan lijken geen speling meer te hebben in lengte, klopt dit? Het hoofdstel lijkt mij vrij klein voor zijn hoofd. Misschien hebben ze hem ook in extra full???

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-08 10:28

Hij is er helaas niet in extra full, en de neusriem zit al op het grootste gaatje... Die is idd met een gespje vast.
De kruislinkse riempjes hebben voldoende speling, ik had ze hier net om, ze zitten nu iets langer.

Bloempjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 21:38

Ik zou de neusriem iets hoger doen (gaatje bijprikken?).