Lees je er al het e.e.a. over? Ik kan je een beetje uitleggen hoe het bij mij begonnen is...
Ik voelde me al jaren niet meer thuis in de traditionele benadering. Ik ben liever bezig denkend vanuit het paard dan vanuit de mens. Dat is een heel proces geweest en ik zit er nog steeds middenin, want je bent nooit uitgeleerd, he.
Ik ben door iemand bij de Emiel Voestmethode terecht gekomen (haar paard is bij hem beleerd destijds), dus ik heb de dvd's en boeken gekocht en vervolgens ben ik me ook gaan verdiepen in anderen zoals Pat Parelli, Monty Roberts, Klaus Ferdinand Hempfling, Sally Swift (centered riding), Michael Peace, Chris Irwin enzovoort. Ik heb zelf het meeste met een NH-vorm ergens tussen Hempfling en Parelli in, zo omschrijf ik het maar. Maar dat is voor iedereen een persoonlijk proces met zijn/haar paard.
En toen kwam nog het bitloos rijden, het natuurlijk houden van paarden, natuurlijk bekappen, boomloos rijden ook nog om de hoek kijken, haha....
Ik weet niet of je er iets mee kan, maar ik vind het lastig om je een richting te geven, want het is toch echt iets waar je jezelf in moet storten. Nu heb je alvast wat namen waar je info over kan zoeken.