Welke hulpteugel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

Welke hulpteugel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-08 16:04

Ik wil Anouar weer eens wat vaker beweging geven zonder dat ik erop zit. Maar zonder iets eraan loopt hij lekker met z'n koppie in de lucht en gebeurd er niets meer dan alleen de benen strekken (dat doet hij maar in z'n eigen tijd) Dus ik wil er iets van een hulpteugel aanknopen.
Nou heb ik vandaag met elastiek geprobeerd, dat ging opzich wel. Hij liep lekker ontspannen over de rug met de neus iets voor de loodlijn. Maar ik ben eigelijk benieuwd wat jullie adviseren. Touwtjes zet hij zich helemaal in vast (rug weggedrukt en een 'mooie' krul)

Dubbele lijnen gaat niet om praktische redenen (als ik de reden hier neer zet krijg ik denk ik half bokt over me heen, dus dat doe ik maar niet)

Marieke_K

Re: Welke hulpteugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 22:16

Als hij zich vast zet is elastiek inderdaad een mooie oplossing. Je zou ook normale bijzet teugels kunnen gebruiken met een rubber ring er tussen, maar ook daar kunnen ze zich ook op vast gaan zetten.

Ineke2

Re: Welke hulpteugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 22:28

Een goque is een goede hulpteugel voor het longeren.Het paard wordt met zijn hoofd voorwaarts-neerwaarts gebracht, bij opwaartse beweging ontstaat druk in de mondhoeken en achter de oren. Het paard zal zelf de oplossing vinden doordat de teugel niet inwerkt wanneer paard in de juiste houding loopt door het rondlopen van de teugel wordt er meer ruggebruik van het paard gevraagd.