Ideal is idd een goed merk tuig om mee te beginnen, maar vanwege 't merk (en natuurlijk de kwaliteit) redelijk prijzig, kan ik me voorstellen als je begint. In het algemeen genomen vind ik persoonlijk een tuig van tussen de €300,= en €450,= meestal wel redelijk om mee te beginnen, maargoed dat is natuurlijk moeilijk te zeggen wanneer je in het algemeen spreekt.
Het door jou getoonde tuig op de foto, van Horshop Horsepower lijkt mij heel basic, maar het toont naar mijn idee vrij stug en 'hard' op de foto.
Het is wel aan te raden om wanneer je een tuig koopt, idd pony mee te nemen om te passen (hélemaal als je er geen verstand van hebt, tuig moet góed zitten), maar ook zelf het tuig op allerlei plekken te 'voelen'. Tuig moet niet heel stug en hard zijn, maar redelijk soepel aanvoelen. Natuurlijk zijn gloednieuwe tuigen altijd in het begin ietsje stug, maar als je met een goed tuig te maken hebt gaat dat wel weg wanneer je het tuig vóór het eerste gebruik even goed invet.
Ik heb wel eens zo'n shetlandtuigje van €100,= met touwstrengen gevoeld, tsja, ik was er álles behalve enthousiast over, maargoed, wat kun je eigenlijk verwachten met zo'n prijs. Al het leer was érg stug en hard, sommige tuigdelen hadden scherpe randjes, en de stiksels lagen óp het leer, ipv. ín het leer.
Dit laatste is ook zeer belangrijk: wil je een goed en stevig tuig, zul je o.a. ook naar de stiksels moeten kijken
Met name in de mensport, met tuigen en wagens, geldt toch meestal wel het gezegde; 'goedkoop = duurkoop'... wil je echt goed tuig, dat lekker op de pony ligt, niet schuurt e.d. en goed past, dan kom je vaak wel op een iets grotere investering...
Edit: ook is het van belang dat je goed kijkt naar de essentiele delen van het tuig, daar waar veel druk op zal komen te staan, bijv. de strengen. Strengen versterkt met nylon binnenin zijn een stuk steviger dan een 'dun reepje leer' (bij wijze van). Een borsttuig ligt ook fijner voor de pony als het wat breder is gemaakt, je hebt ook tuigen met een heel smal borststuk, deze tuigen zijn óf voor de tuigpaardrubrieken, of redelijk goedkope tuigen die kwalitatief niet zo heel veel voorstellen. Om de druk van het borststuk te verdelen kan je evt. nog gebruik maken van een borsttuig onderlegger.