Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
) en hij staat ook nog eens op veengrond, maar hij heeft geen last van mok, hoor.
Dani62 schreef:Ik denk dat je je over mok meer zorgen moet maken bij de 'niet-naturals'. Urine, mest, wassen met zeep, 's zomers insmeren met zonnebrand.. en inderdaad, de slechte weerstand en de slechte doorbloeding in de benen van het de hele dag op 1 plek staan.
Dani62 schreef:Ik denk dat je je over mok meer zorgen moet maken bij de 'niet-naturals'. Urine, mest, wassen met zeep, 's zomers insmeren met zonnebrand.. en inderdaad, de slechte weerstand en de slechte doorbloeding in de benen van het de hele dag op 1 plek staan.

marleen_usar schreef:Hoe doen jullie naturals dat nou, de wei is erg nat en de kans op mok is erg groot.Bij het hek zakt hij weg en zit daar onder de blub.Ik kan niet iedere dag water mee nemen om zijn benen af te spoelen om te kijken of hij mokt heeft.Gaan jullie mok tegen of niet en hoe dan wel?
. Het heeft volgens mij wel 3 maand geduurd voordat alles weer normaal gekleurd was. Daarna heeft ze het gelukkig nooit meer gehad, ik was er nogal druk mee
. laurahi schreef:Ligt eraan of je paard gevoelig is.
Witte sokjes en holtes krijgen het meestal.......
Lenneke_ schreef:
. Gelukkig heeft mijn knollie alleen maar een paar roze vlekken en hooguit 2 korstjes gehad...
en het is hier nu echt bagger hoor met die natte kleigrond! Maar op stal als ze in de urine staan en mest, heb je meer kans op mok dan buiten dus op de weide! Op stal staan ze dus nooit.