Longeertips gevraagd voor achterbeengebruik

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_shawnee_

Longeertips gevraagd voor achterbeengebruik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-08 14:03

Hoi allemaal,

Ik heb een welsh a verzorgpony van 6 jaar. Ze is al meerdere malen naar de keuring geweest. Nu krijgen we eigenlijk iedere keer te horen dat het een leuke pony is maar haar achterbenen er wat meer onder zouden mogen.
Nu heb ik mij verdiept in het longeren. En ik dacht dat dit wel een goede manier was om haar achterhand wat sterker te trainen. De pony kent het longeren goed. Ik heb haar al paar keer gelongeerd met touwtjes en ook dit gaat goed. Ik zie dat wanneer ze nageeflijker gaat lopen, ze ook meer over de rug loopt en haar achterbenen meer gaat gebruiken.
Hebben jullie misschien nog goede tips waar ik op kan letten. Of wellicht ervaring met het trainen van de achterbenen/spieren? Of misschien oefeningen die ik met haar kan doen? Ik hoor het graag!

Ulaan

Re: Longeertips gevraagd voor achterbeengebruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-08 21:56

Longeren met de pessoa is ideaal om de achterhand te stimuleren.

xCill

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 21:17

Misschien kan je haar proberen te longeren met een passoateugel

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 21:27

De pessoateugel is inderdaad een goed hulpmiddel om de achterhand te stimuleren, maar als je het nog nooit gebruikt hebt kun je beter iemand vragen die ervaring mee heeft.
Het is nogal een ingewikkeld met al die touwtjes!
Met rijden kun je lang en laag en goed voorwaarts beginnen en dan later de teugels weer oppakken.
Succes!