[AR] rem maken op concourswagen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Durante

rem maken op concourswagen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-08 22:21

Ik heb een concourswagentje van 60 jaar oud,heeft zo'n 15 jaar ergens op 'n zolder gestaan,heb 'm voor een prikkie gekocht,en we hebben 'm helemaal opgeknapt.
Alleen er zit geen rem op,en nu is mijn vraag;is er makkelijk een rem op te maken, wie heeft dit gedaan, heb je er foto's van?
Er komt binnenkort wel iemand naar de wagen kijken,om te zien of er een rem op gemaakt kan worden,maar wil graag alvast even wat tips hebben,altijd handig Knipoog

JoyCiej007

Re: rem maken op concourswagen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 13:51

Wij hebben enkele maanden geleden een 'soort van' concourswagentje gekocht (met spaakwielen e.d. wel) die is nu naar HCA in Klarenbeek voor een aantal aanpassingen ('rooster' achterop voor de groom, + handgrepen, + nieuw, uitgebogen lamoen). Er zit bij ons wel een aansluitpunt voor een rem. Maar toen we daar vroegen naar de eventuele kosten van het plaatsen van een rem (als zij dat voor ons zouden doen) dan waren we toch weer €500,= verder minimaal. Dat zou lastig gaan worden, omdat zij met name gebruik maken van die luxe hydraulische remsystemen etc. en dan zou de onze eerst helemaal verbouwd moeten worden, ook met onderstel e.d.

De wagen die ik eerder wel eens leende van iemand voor de wedstrijden had gewoon een simpel remsysteem op de banden, ik gebruikte het meer voor als mijn pony heet was, maar moest wachten (dus stilstaan), als ze dan naar voor of achter ging kruipen zette ik even de rem er op. Maar ik gebruikte die rem verder niet om bijv. in de hindernissen wat bij te remmen ivm. snelheid...

piened

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 21:02

Wellicht kun je wat eenvoudige remklauwtjes krijgen. Uiteraard moet je wel dan wel een remschijf hebben op je wiel (in alle gevallen). Je wiel moet dus wel een naaf hebben die ervoor geschikt is om er een remschijf op te monteren.

Er zijn remmen van Brembo, dat is kwaliteit maar wel prijzig. Horseshop Horsepower heeft wellicht eenvoudige remklauwtjes, die worden bediend met een kabeltje, niet hydrolisch dus.

Kijk wel naar het gewicht van je wagen. Bij meer dan 100 kg zou ik voor kwaliteitsremmetjes gaan.

Overigens, JoyCiej007 gebruikt haar rem dus minimaal. Een rem is dan ook niet om af te remmen, maar vooral om stil te staan.

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-08 12:27

Een vriend van me gaat er een rem op zetten Haha!
Als ik meer weet laat ik 't wel even weten Knipoog