Ik ben de supertrotse bezitter van een hele leuke shetlandpoownie.
Deze pony staat nu alweer 3 jaar voor de wagen, soms met wat langere tussenpoos ertussen, maar de laatste maanden toch zeker elke 2 weken een keer.
Nu heb ik hem beleerd met een relatief zware tweewieler. Daarna zijn we overgestapt naar een 4-wieler, en hier loopt hij nu alweer 2 jaar mee. Echter, deze wagen kan ik nooit eens ergens mee naar toe nemen, en dat terwijl ik zo graag lekker ritjes wil maken over het strand enzo.
Dus, hier en daar laten vallen dat ik eigenlijk wel een sulky zou willen voor hem, en zowaar kan ik aankomende zaterdag bij een vriendin een sulky komen ophalen. (eentje die gebruikt is voor ponydraverijen met hun shet. Deze pony is nu gepensioneerd, dus de wagen mocht weg)
Nu ben ik alleen zo bang dat hij bij het vertrekken met de wagen het idee heeft alsof hij de vierwieler voort moet trekken, en we dus acuut gelanceerd worden. Natuurlijk knoop ik hem niet "zomaar" voor een nieuwe kar, maar doen we dat met beleid, ernaast lopen, steeds verder naar achteren en dan als dat goed gaat er pas op. Maar af en toe heeft hij zelfs met die vierwieler het idee alsof het een wagen is van 1000 kilo ofzo en gooit hij zn gewicht in het borsttuig en dan schiet die wagen opeens naar voren. Ben zo bang dat ik achterover van die sulky afvlieg...
zal wel ff een cap opzetten als ik de eerste keer ga mennen met die sulky

Iemand tips?
Groetjes, Lacuna