Hulp gezocht met de pas !

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Yffiejj

Hulp gezocht met de pas !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-08 10:23

Ik heb mijn shetlander een soort van de pas geleerd..

Alleen hij doet zijn voetje niet hoog genoeg vind ik..
Ik probeer zijn voetje steeds hoger naar voren te doen dan zeg ik pas en geef een snoepje alleen hij begrijpt niet dat hij uit zich zelf ook zo hoog moet doen ..

En met ze andere beentje kan hij het okal .. maar als ik pas zeg en naar ze rechter been wijs doet hij zijn linkerbeentje vooruit.. Misschien komt dat omdat hij dat beentje als eerst heeft geleerd..
Maar hoe erg ik ook oefen met dat rechter beentje en ik wijs ernaar en ik zeg pas.. doet hij steeds ze linkerbeen ..

Hoe kan ik dit oplossen ?

Sisco4life

Re: Hulp gezocht met de pas !

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 10:27

dat gaat vanzelf door enthousiasme
Haha!

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 10:32

oefenen oefenen oefenen Lachen

Moondust

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 14:52

Slaat hij al uit zichzelf zijn been naar voren uit, of help je hem daar nog bij?

Yffiejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-08 19:11

Met zijn linkerbeen kent die het al op commando dat doet hij al zelf ..maar zijn rechterbeen begrijpt die niet ofzo .. hij heeft het 1x uit zich zelf gedaan toen ik het commando gaf ..
Maar nu als ik het commando geef en naar de rechterbeenwijs doet hij steeds ze linkerbeen ..

Moondust

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 19:24

Als je pony zijn been net iets hoger opheft dan de vorige keer, beloon je hem uitbundig.
Voor een 'normale' pas geef je hem bijvoorbeeld alleen een aaitje.
Op een gegeven moment krijgt je pony dan door dat hij voor een hogere pas meer beloond wordt.
Mocht dit echt niet lukken, dan kun je hem ook leren met zijn voorbeen de zweep aan te raken en die steeds een stukje hoger houden.

Voor de pas aan de rechterkant heb ik niet echt een oplossing.
Gewoon blijven oefenen. Misschien je hulp nog wat verduidelijken door zachtjes met je hand of de zweep op het goede been te tikken?
En als hij het dan goed doet direct enthousiast belonen natuurlijk!

jillie1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-08 19:37

Die van mij eerst ook niet Bloos
maar ik wijs dus met mijn vinger en dan doet ze de pas, en als ik nu mijn vinger hoger doe, tilt ze haar been ook hoger op. Pling

_Shaan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-08 15:23

ja je moet gewoon erg veel oefenen! en als hij het niet goed doet dat moet je niets geven pas als hij het erg goed doe beloon hem ERG goed!! Clown

unica

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 10:59

Moondust schreef:
Als je pony zijn been net iets hoger opheft dan de vorige keer, beloon je hem uitbundig.
Voor een 'normale' pas geef je hem bijvoorbeeld alleen een aaitje.
Op een gegeven moment krijgt je pony dan door dat hij voor een hogere pas meer beloond wordt.
Mocht dit echt niet lukken, dan kun je hem ook leren met zijn voorbeen de zweep aan te raken en die steeds een stukje hoger houden.

Voor de pas aan de rechterkant heb ik niet echt een oplossing.
Gewoon blijven oefenen. Misschien je hulp nog wat verduidelijken door zachtjes met je hand of de zweep op het goede been te tikken?
En als hij het dan goed doet direct enthousiast belonen natuurlijk!

hé die eerste tip daar had ik nog nooit overna gedacht!! Knipoog ga ik ook doen idd want mijn paard tilt nog niet zo hoog haar been op Knipoog goeie tips Knipoog

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 19:19

Bij het beenafwisselen moet je kijken naar de gewichtsverdeling. Hij moet namelijk ruimte krijgen in de schouder van het been wat hij moet optillen. Als je ernaast gaat staan en stelling vraagt aan de kant van het 'moeilijke' been zou hij dat been wel moeten optillen omdat het gewicht op het andere been staat dan.

Leun zelf ook een beetje mee ( niet ergens aan hangen, maar gewoon lichaamstaal) dan pikt hij dat mee in het commando en kun je op ogenschijnlijk geen commando je paard in de toekomst laten passen.