[AR] Hulp bij inspannen pony???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

silleke

[AR] Hulp bij inspannen pony???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-02 19:36

Kan er mij iemand een foto hier zetten waar ik duidelijk de zijkant van een enkelspan zie. Ik zit namelijk met een probleem. Ik weet niet zo goed hoe ik dat moet vastmaken allemaal. En via die foto kan ik dan het een en ander zien.
Alvast bedankt.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 20:56

kijk ff op divoza ofzo zal vast wel een site zijn waar je een foto kan zien. maar het beste kun je iemand vrage die het wel weet.
want van een foto afkijken is ook maar moeilijk hoor

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-02 22:06

Waar twijfel je precies aan? Als je kan beschrijven waar je vast zit kan ik je wel helpen hoe je verder moet.

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 00:19

Vraag aub iemand die er verstand van heeft! Van een foto kun jij niet zien of alle riempjes goed afgesteld zijn voor jou pony.
Kloot aub niet zelf aan als je geen ervaring hebt.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-02 22:09

Inderdaad even iemand met ervaring zoeken. Het tuig moet namelijk ook goed op maat zitten!! Ik heb ook te weinig ervaring, hoewel ik nu wel weet hoe ik het op maat moet stellen, maar toch doet mijn kennis het altijd voor mij.

silleke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-02 02:21

Ik zit vast met die (hoe moet ik dat noemen ) lussen waar de lamoenen door moeten (die vast hangen aan het schoftje)
Bij mij zitten daar aan de lamoenen aan iedere kant een soort ringetje aan maar ik weet niet of ik die 'lussen' (lichtoog als ik me niet vergis ) daar door moet doen of wat ik daarmee moet doen.
De rest zit allemaal goed.
Ik heb hem al het karretje laten trekken en dat ging goed maar ik vond dat die lichtogen niet juist zaten. Vandaar een foto van zijaanzicht om effen te chekken.

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 12:05

Je hebt waarschijnlijk brancardbeugels, die zijn voor een vierwielige wagen. Je moet de bomen in de ijzeren "schep=vorm" leggen, en de riemen haal je door de gleuf heen die aan de beugel zit (meestal) en kan je meestal nog een slag rond de boom leggen over de beugel en dan vastgespen aan je buitensingel aan je schoftje.

warren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-02 19:15

Of bedoel je met die lusjes de ogen voor de broek?
Weet je zeker dat de rest goed zit?
Borststuk bv de luchtpijp niet afklemt? De broek voldoende ruimte heeft?De broek op de zitbeenknobbels zit?

Het lijkt me ECHT verstandig een ervaren iemand te vragen! Zo makkelijk is het niet hoor!

Succes.

silleke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-02 01:27

Neen hoor het zijn echt de lichtogen die ik bedoel. De rest zit allemaal goed. Ik heb al met hem gemend hoor maar ik vond dat die lichtogen zo raar 'stonden'. Ik denk dat er daar iets verkeerd zit.

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-02 11:00

Met lichtogen is het ook vaak zo dat je extra rondje rond je bomen moet slaan, dat ze gewoon te lang zijn, maar volgens mij heb je er ééntje met brancardbeugels. Anders probeer 's een foto te plaatsen, dan zien we het en kunnen we je in detail helpen.

Betreft borstriem, daar moet je één hand onder de boeg van je paard zitten, de broek moet je een recht opstaande hand kunnen tussen steken achter de billen, en op de heup een vuist, de binnen en buitensingel van je schoftje moet niet zo hard aangetrokken worden als bij een zadel .... de broek moet als je kar erachter staat een mooie lijn volgen, en niet "naar beneden geduwd" worden of op getrokken worden, zo moet je rijtuig ook de juiste maat hebben ... je zou echt best 's foto' s zetten, of zoek 's iemand die het al gedaan heeft die even kan komen zien of groomen met je ...