Barebackpad

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maroush

Barebackpad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-08 19:59

Ik ben maar eens op zoek gegaan naar een barebackpad en vond die van Emiel Voest er wel geweldig lekker uitzien. Schrok alleen wel een beetje van de prijs Scheve mond Wie weet er andere, goede barebackpads die wat betaalbaarder zijn? Of heeft een 2dehands te koop natuurlijk Sigaar

901823

Re: Barebackpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 20:37

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 20:18

Hier ben ik dus ook benieuwd naar.
Ben namelijk ook op zoek naar een barebackpad, maar er zijn niet zoveel shops waar ze die verkopen.
Dus wie o wie weet een goede shop waar je ze vandaan kan halen??

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 06:57

zelf maken.... zie eerder genoemd topic.. daar staat een link in onder mijn naam

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 07:10

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 07:13

Equiplay verkoopt ze ook Lachen Maar inderdaad: wat vind je betaalbaar?

I_S_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 07:32

Ik zweer echt bij de Bbp van Emiel Voest Knipoog je betaald wel wat meer maar dan heb je ook wat Lachen het zit als een huis echt heerlijk. ik rijd m'n paarden er erg veel mee en ze vinden het beide prettig. echt een aanrader!

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 09:49

Die van Equiplay is idd wel betaalbaar, maar dan vraag ik me af of er erg veel kwaliteitsverschil is met die van Emiel Voest. Miss toch maar ff doorsparen, iedereen is er erg enthousiast over. Wie weet dat ze bij Paard 2008 ook wel te koop zijn...

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 16:08

Maroush schreef:
Die van Equiplay is idd wel betaalbaar, maar dan vraag ik me af of er erg veel kwaliteitsverschil is met die van Emiel Voest. Miss toch maar ff doorsparen, iedereen is er erg enthousiast over. Wie weet dat ze bij Paard 2008 ook wel te koop zijn...

ik heb deze barebackpad ook die van €79,50 en ik ben er wel tevreden over Haha!
het is natuurlijk wel een verschil maar ik vind het niet heel erg groot ofzow.

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 18:42

Het verschil tussen Voest en Best Friend (de pads van 65 en 79 euro) is wel redelijk groot. Die van Voest is namelijk geheel van natuurlijke materialen (wol, vilt, leer) en die van Best Friend (die ik o.a. verkoop) is van synthetisch materiaal. Deze liggen wel erg stevig op je paard (anti-slip onderzijde) maar zijn een stuk minder dik dan die van Voest. Het is maar net of je dat zelf prettig vindt en/of nodig hebt voor je paard (hoge schoft, of juist niet?)

Naast de pads van Voest, zijn er ook andere modellen van geheel natuurlijke materialen, bijvoorbeeld die van Parelli, met vilt aan de onderzijde en suede aan de bovenkant. Het voordeel van suede bovenop, is dat het ontzettend stevig zit (werkt echt als klitteband voor je broek). Ik heb zelf ook pads gemaakt met wolvilt en echt suede en daar kun je dan ook nog een schapenvacht onder doen, als je het dikker en zachter wilt maken.

Chrisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 22:10

Zolang je maar een barabackpad heemt zonder beugels, dit is namelijk heel erg slecht voor de rug van het paard in verband met de drukverdeling van de beugelophanging.

Het is ook belangrijk dat je een pad hebt die goed past en dan maakt de prijs niks uit.

Gewoon even goed op het internet kijken, zijn heel veel verschillende aanbieders met verschillende soorten barebackpad te vinden.

http://groups.msn.com/DeKnollebollenhoeve