Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Judje schreef:Het trainen zonder bijzet vind ik inderdaad beweging geven, al is het natuurlijk ook een kwestie van gehoorzaamheid.
Het trainen met de standaard bijzetteugels vind ik helemaal niks. In de gangen stap en galop, waar het paard normaal veel beweegt met zijn hoofd, beweegt deze niet mee en krijg je dus een los-vast-verbinding ipv en constant contact.
Als je het paard wil trainen met bijzet, kan je beter voor de veelgoedkopere en betere variant kiezen: touwtjes.
Deze zetten niet alleen vast, maar gaan voorwaarts-neerwaarts met de bewegingen van het paard mee.
De pessoa vind ik voor het trainen aan de longe de beste hulpteugel (is de enige die ook invloed heeft op de motor, de achterhand!), alleen is deze lastig te combineren met de dubbele longe en die is eigenlijk echt het beste om je paard goed gesteld te krijgen.
Judje schreef:@polly2: Hoe kan je met de dubbele longe de achterhand extra activeren?
Ik ben helaas nog geen held met de dubbele longe, maar ik wil binnenkort wel minimaal een les/cursus hierin volgen, om mijn paard het ook te kunnen leren.