Nu willen we hem vaker gaan longeren, omdat we niet steeds tijd hebben om te kunnen rijden.
En als hij een paar dagen niet buitenkomt is hij onder het zadel 1 brok energie.
Gisteren was onze eerste keer longeren. Hij had 2 dagen op stal gestaan omdat ik moest werken (ivm solden).
het eerste kwartier draafde en gallopeerde hij zoals het hoorde. Maar toen hij zijn eigelijke energie kwijt was.
Stopte hij en kwam hij steeds naar mij toe. Hem wegjagen hielp niet, hij volgde mij steeds. we hebben ook geprobeerd
om aan de hand wat rond te lopen en dan stilletjes te lossen, ook dit maakte niets uit. Ik ben er best wel streng tegen, maar dit maakt helemaal geen indruk op hem
Na een half uur moest ik echt wel naar huis, dus kreeg hij eigelijk zijn zin en ging hij op stal.Nu is mijn vraag, wat kan ik volgende keer doen?
Tips zijn dus zeker & vast welkom!

en al hélemaal niet als je hem nog maar 2 weken hebt!
Dus misschien kan je ff kijken of het inderdaad is dat hij gewoon naar jou toe wil komen of dat het niet aan jou ligt maar dat hij gewoon graag naar mensen toegaat. Als het dan wel goed gaat bij anderen, kan je altijd nog ff kijken of hij het ook wil doen bij jou
Het komt wel goed!
laten staan kon je vriendin hem dan niet verzorgen jullie hebben toch samen die pony. Heeft hij die afgelopen dagen echt alleen binnen gestaan of ook in de wei want dat is niet echt duidelijk.als je een pony of paard hebt zal je er toch ook voor moeten zorgen anders moet je geen paard nemen maar een konijn. misschien ben ik een beetje ombeleefd maar ik vind dit erg zielig. Je had ook aan de stal eigenaar kunnen vragen of die je pony had kunnen doen. je zal toch dingen goed moeten regeln als één van beide niet kan of alebij niet.