Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Judje schreef:Zelf ben ik een aantal maal naar clinics geweest over NH en verder heb ik bij vrienden vroeger hier veel mee gewerkt.
Na een paar jaar alleen maar op maneges te hebben gereden heb ik sinds een jaar een eigen paard en pony aan huis. Met hun wil ik ook weer graag gaan loswerken, om de band te verbeteren en een volledige leider te kunnen worden voor mijn paardjes.

Bojangles schreef:Bedoel je soms het 'plekje inpikken' volgens de methode van emiel voest?
Judje schreef:Zou het helpen om net zo lang in het midden te blijven staan totdat het paard wat doet dat niet mag en hem dan wegsturen?
Bojangles schreef:Bedoel je soms het 'plekje inpikken' volgens de methode van emiel voest?
Gewoon begeleiden, meelopen, ondersteunen, leiden, en dat vanop afstand gaat ook
Ik vind het boek van teblick echt een aanrader: niet wegjagen maar net door vertrouwen en rust een paard met je laten samenwerken, zelfs als er problemen zijn