Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
) en toen hadden ze geen tijd en ik dacht, ik zet het eens op bokt, kijken of iemand nog iets zegt waar ik iets aan heb 
je moet zelf ook super snel zijn en uitkijken.
Bij de eigenarese en haar dochter gaat het met longeren hetzelfde als bij mij.
Ben ook benieuwd wat hij ervan zegt. Knoffer schreef:Ze is 6, een echte merrie en heeft zo haar eigen ideeen. Ik denk niet dat het pijn is. Mocht dat wel zo zijn, dan denk ik dat het de instructeur wel zal opvallen.
Knoffer schreef:Opzadelen vind ze niet geweldig, maar dat is altijd zo geweest en dat is alleen maar verbeterd. Ze is nu daarmee een stuk braver dan voorheen. Maar ik kan dan nog steeds niet verklaren waarom ze het met rijden dan precies andersom heeft. Want daar probeert ze juist onder die linkerkant uit te komen.
Knoffer schreef:Opzadelen vind ze niet geweldig, maar dat is altijd zo geweest en dat is alleen maar verbeterd. Ze is nu daarmee een stuk braver dan voorheen. Maar ik kan dan nog steeds niet verklaren waarom ze het met rijden dan precies andersom heeft. Want daar probeert ze juist onder die linkerkant uit te komen.
Knoffer schreef:Vind het best logisch dat het niet lekker is als er een riem strak om je buik wordt getrokken.