hoe leer ik stijgeren?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bellie2

hoe leer ik stijgeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-08 10:05

Ik wil graag mijn vz-fjord leren stijgeren op commando (zonder iemand erop). Hoe kan ik dat het beste leren? Vingers aflikken Iemand tips:D

LadyMadonna

Re: hoe leer ik stijgeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 10:06

wat kan hij al?

Bellie2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-08 20:07

ze kan nu alleen nog buigen, hoezo?

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 20:08

Ik zou voor je dat doet eerst heel goed nadenken of je dat echt wel wilt, en toestemming vragen aan de eigenaars, en dan specifiek voor het steigeren. Dat kan een heel gevaarlijk ding worden als je niet oppast namelijk Lachen

_Do_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 20:09

Hoe je het leert weet ik niet, maar ik weet wel dat het verstandig is om het alleen te doen en toe te staan als het paard los in de bak loopt.

Als je het aan een touw leert, kan een paard dit gaan doen om aandacht te trekken.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 20:13

Heb je toestemming van de eigenaar? Het is natuurlijk erg leuk dat je, je verzorgpaard kunstjes wilt leren maar bedenk wel dat stijgeren ook heel gevaarlijk kan zijn!

Als je haar alleen het buigen hebt geleerd lijkt het mij verstandig dat je verder gaat met wat basis dingen. Die zowel leuk én veilig zijn voor jou, de personen eromheen en je paard Lachen
Je kan later altijd nog overleggen om het paard te leren stijgeren als je verzorgpaard al veel meer kent Lachen

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 20:14

Zowiezo ook niet met eten aanleren, dan kan hij het doen om eten te krijgen. En zowiezo, juist vanwege dat aandacht vragen zou ik het niet doen, en doe ik het ook niet.
Misschien later als de minishet waar ik voor zorg groot is, en zelfs dat vind ik denk ik te gevaarlijk.

devon04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 20:15

je heb ook een heleboel boeken over vrijheidsdressuur

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 20:16

ik zou er niet aan beginnen,verdiep je eerst maar eens in wat simpelere oefeningen.
steigeren kan erg gevaarlijk zijn,omdat ze het makkelijk tegen je gebruiken.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 00:08

Bellie2 schreef:
ze kan nu alleen nog buigen, hoezo?

als je deze vraag moet stellen zou ik me eerst eens wat meer in vrijheidsdressuur verdiepen....

JSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 00:38

ik zou helemaal geen paard leren stijgeren ik vind het niet slim om dat soort dingen aan te leren. Maar als het je eigen paard zou zijn dan moet je het zelf weten. stijgeren is voor een paard natuurlijk verdedigings gedrag ik zou het echt niet in mn hoofd halen om mn paard te gaan bedrijgen. in ieder geval succes met de vrijheids dressuur al raad ik het je af. er zijn veel meer leuke dingen die je met je dier kan doen

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 10:15

Deze vraag is enkele dagen geleden ook al langs gekomen [VD] [VD] Steiger probleempje

Aangezien het onnodig is om 2 topics open te hebben met deze vraag en het andere topic eerder was op deze een slotje.