Longeren aangezien ik niet kan rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Izzy19

Longeren aangezien ik niet kan rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-07 15:54

Hallo,
ik heb 1 week geleden een beentje in m'n hand gebroken (hand in de gips tot 18 januari) en ik kan nu dus niet rijden maar ik wil mijn paard niet nog 3 weken laten stilstaan dus ga ik hem longeren, met longeersingel en bijzets. Maar wat voor oefeningen kan ik met hem doen? Ik wil vooral werken op soepelheid, goed over de rug en actief achterbeen. Normaal longeer ik bijna nooit omdat ik thuis geen piste heb en dus altijd naar de manège moet en dan rijdt ik liever Bloos Mijn paard kent longeren wel dat is dus geen probleem. Hij is nu 9 jaar en loopt M2 dressuur. Het is dus geen jong paard dat nog vanalles moet leren.
Hij is vrij lui uit zichzelf, heel braaf en makkelijk aan de teugel.
Tips zijn welkom! Haha!

PBA_

Re: Longeren aangezien ik niet kan rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 15:56

als je je hand gebroken hebt is het handiger als je iemand anders laat longeren. Je komt al gouw uit op dubbele longe om soupllesse te krijgen dus met 2 handen

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 15:57

Zelf zou ik met een dubbele longe gaan werken, dat vind ik een fijne manier om ze los te werken. Je kan je paard overgangen laten maken, laten halthouden, balkjes lopen etc. Oefeningen genoeg dus!

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-07 16:02

Probleem is dat ik het zelf moet doen aangezien m'n pa er niet veel verstand van heeft. Ik ben nu dus verplicht om met 1 lijn te longeren aangezien ik m'n 2de hand niet zo goed kan gebruiken. Het meisje dat hem ging rijden is ziek geworden en die moet na de vakantie weer naar school dus die kan hem nu ook niet rijden en het is niet zo'n simpele waardoor ik er liever niet zomaar iemand op zet. En de meesten moeten dan speciaal naar hier komen en het is nu nogal een drukke periode waardoor het voor de meesten niet gaat. Daarom wil ik toch zelf proberen longeren.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 16:03

dan kan je met een pessoa werken

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 16:28

pessoa aanschaffen inderdaad.
Dubbele lobge kan je nog altijd het meest mee maarja dat is geen optie.
Een bijzet trekt je paard alleen in de krul, met een pessoa kan je hem ook lang en laag laten lopen.