Mijn paard staakt :(

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Martiine

Mijn paard staakt :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-07 19:15

Heeey,
Mijn verzorgpaard is ontzettend slim en als we in het bos rijden en er is een bruggetje over iets van 300 meter dan begint ze 300 meter voor dat bruggetje te staken! Niets helpt ze verzet geen hoef behalve als het van de brug af is. Ze staakt ook als ze bijvoorbeeld een paadje niet in wilt. Ik vind dit heel erg jammer want ik kan verder echt alles met haar doen. Ik rijd altijd zonder zadel en hoofstel door het bos en dat gaat prima alleen soms is ze zo koppig end an kan ik er niks tegen in brengen. Wel gaat het met vlagen de ene keer staakt ze wel en de andere keer niet. Heeft iemand tips hoe ik weer alle controle krijg?! Ze is verder niet gemeen ofzo, het is een geweldig paard alleen ze is zo slim!

Melanie_B

Re: Mijn paard staakt :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 19:17

Misschien zou je is met zadel en hoofdstel gaan moeten rijden als je het bos in gaat?

En anders er een keer naast lopen?

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 14:16

ik zou er naast gaan lopen en het dan oplossen. Ernaast heb je meer te vertellen over haar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 23:08

Afstappen, samen het bruggetje over lopen, en na het bruggetje weer opstappen.

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 23:12

Wat doe je als ze gaan staken? Draai je dan weer om na een tijdje, houd je vol tot ze wel gaat of stap je af en gaan jullie samen lopend over de brug?
Ik zou de verschillende opties van hierboven overwegen en misschien een wortel mee nemen voor als ze over de brug gaat? Aangezie je toch geen hoofdstel in hebt, kan ze lekker eten Knipoog

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 16:11

als bij mij een paard het vertikt om een stap te verzetten, laat ik het paardje stelling aannemen, en dan een beetje drijven. meestal is dat genoeg om het paardje in beweging te krijgen en dan zorgen dattie niet weer de tijd heeft om stil te gaan staan. hij moet niet de tijd krijgen om er ook maar aan te denken om stil te gaan staan. ik zou m dus een beetje proberen bezig te houden met stelling, wijken, tempowisselingen enz. ik weet niet of dat werkt, maar je kan het altijd proberen;) suc6!! ernaast lopen is indd ook een idee:D

Martiine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-07 17:21

Meestal wacht ik een poosje en soms loopt ze dan ook gewoon verder. Als ze echt geen stap verzet dan stap ik af en loop ernaast over het bruggetje. het vervelende vind ik dat ik weet dat ze zich aanstelt want ze gaat al jaren over dat bruggetje en dat ging altijd goed.

Maar ik zal haar eens proberen lekker bezig te houden in plaats van gewoon stappen en draven. bedankt voor de tip!

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 17:22

Als mijn verzorgpaard niet meer wil, stap ik af. Is snel gebeurd en is veel simpeler.

Martiine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-07 18:57

Eowyn3003 schreef:
Als mijn verzorgpaard niet meer wil, stap ik af. Is snel gebeurd en is veel simpeler.

Ja idd. Zonder zadel wordt dit alleen moeilijker. En ik wil ook graag dat ze gewoon doorloopt, want ze staakt bijvoorbeeld ook als ze een bepaald pad niet in wilt (gelukkig komt dit niet vaak voor) Daarom wil ik het graag oplossen en weer álle controle terug anders gaat ze straks de hele route bepalen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 20:57