Want ik zat zo te denken, tijdens het uitmesten
Ik vroeg me af of er hier ook behoefte is aan een soort van 'clinic' of meer een informatiedag/weekend over het 'natuurlijk' (tja wat is echt natuurlijk tegenwoordig) houden, rijden en onderhouden van paarden. Dan hier voor hier in het noorden.
En aan welke aspecten is er denken jullie behoefte?
Mijn hoefsmid, natuurlijk bekapper, wil wel een voorlichting geven met demonstratie. Ik rij zelf bitloos en als we het wat groots aanpakken kunnen we daar natuurlijk wel wat mee regelen. Mijn paarden kunnen makkelijk als voorbeeld gebruikt worden, die zijn heel makkelijk daarmee. Mijn instructrice geeft ook meer op deze manier les en zo houdt ze haar paarden ook, die kan ik vast ook wel regelen.
Daarnaast wou ik dan nog allemaal andere personen uitnodigen, die info komen geven of zelfs demonstraties. Ik zat te denken aan een fysio/ostepaat, voedingsdeskundige enz.
Nu heb ik al een aantal dingen in mn hoofd, maar ik ben nog op zoek naar suggesties. Het hoeft niet persé 'natural' te zijn, zolang het maar interessant is en wat dieper op het paard in gaat, dus suggesties zijn welkom.
Het zal dan plaats vinden in de zomer op de kinderboerderij, in Bears. We hebben genoeg ruimte en als er de juiste belangstelling is hebben we zelfs plaats voor gasten.
Maar denken jullie dat er interesse voor is? Veel van deze dingen worden meer in het midden van het land gehouden.. En gezien het een kinderboerderij is kunnen desnoods de kinderen mee, die vermaken zich wel.
Maar goed, ik ben benieuwd, suggesties zijn natuurlijk zeer welkom.
(Snap natuurlijk dat jullie er misschien niet zo veel behoefte aan hebben, maar ik denk dat er toch aardig wat halve 'naturals' rondlopen of gewoon mensen die het eens van dicht bij mee willen maken.)
. Al is het alleen maar om 'elkaar' weer eens te zien 
.