nh en wedstrijden gaat dat samen??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marloes_123

nh en wedstrijden gaat dat samen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-07 22:25

mijn vraag is gaat en nh en wedstrijden samen?
ik wil namelijk nh gaan doen maar ik rijdt ook wedstrijden en me vader wil wel dat ik wel wedstrijden door blijf rijden.

alvast bedankt

Arabesk

Re: nh en wedstrijden gaat dat samen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 11:22

het sluit elkaar niet uit hoor Knipoog

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 13:12

marloes_123 schreef:
mijn vraag is gaat en nh en wedstrijden samen?
ik wil namelijk nh gaan doen maar ik rijdt ook wedstrijden en me vader wil wel dat ik wel wedstrijden door blijf rijden.

alvast bedankt

En wat wil jij dan? Wat jouw pa wil, is zijn probleem; of heeft ie een kind (jij) om mee op te kunnen scheppen? Duivel

NH doe je niet, dat ben je, en dat kun je gewoon leren en staat los van wat je verder doet. Het vult enkel onderstaand lijstje verder voor je in.

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 12:10

NH is echt geen belemmering voor wedstrijden als je dat graag wilt, maar als je zo'n zin post betwijfel ik of jij graag op wedstrijd gaat of dat je vader wilt dat je op wedstrijd gaat.
NH is geen methode, maar meer een levensstijl dat je bij vrijwel al je interacties gaat gebruiken, zowel bij paarden, andere dieren en bij mensen. Dat moet je je realiseren. Je kunt het goed combineren met andere methodes, maar het zal wel een rol spelen; je kunt het niet aan en uit zetten.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 03:09

Als je Parelli volgt, zul je er toch rekening mee moeten houden dat de weg naar het uiteindelijke resultaat anders is dan wat je normaal altijd doet. Maar als je daar eenmaal bent, kun je ook wedstrijden rijden. De vraag is dan alleen of je dat ook wilt.

Waar ik voor wil waarschuwen is dat jij op de ene manier (NH) met het paard omgaat, en je vader op de andere manier. Sommige dingen staan namelijk haaks op elkaar...

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 21:26

Volgens mij kan het wel. Maar de meeste mensen die met nh beginnen en er echt in volharden zie je nadien geen wedstrijden rijden. Je gaat andere dingen als belangrijk zien denk ik.
Ik ben nooit een wedstrijdruiter geweest zal het ook nooit worden.

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 08:27

Ja hoor, kijk maar naar Luca Moneta, springt op internationaal niveau en heeft inmiddels zijn level 3 (Parelli) gehaald.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 13:26

Auky schreef:
Ja hoor, kijk maar naar Luca Moneta, springt op internationaal niveau en heeft inmiddels zijn level 3 (Parelli) gehaald.

Wat leuk! Nu Anky nog Haha! Clown

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 21:11

Arabesk schreef:
Auky schreef:

Wat leuk! Nu Anky nog Haha! Clown

Wat, springen? Clown