Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
.. Moeilijk.. traan_beauty schreef:Mijn pony had het wel in mindere mate.. Maar wat bij haar hielp was vooral héél veel kriebelen, aaien en masseren onder de buik voordat je het zadel erop legt. Ligt het zadel erop dan blijf je flink aaien en pak je de singel rustig, vergeet niet dat je echt moet blijven aaien/stelen.. Daarna 1 gaatje aansingelen en eraf blijven. Als ik even had gelopen kon ik haar rustig aansingelen..
Nu, een half jaar later, kan ik zonder problemen aansingelen.
Het moeilijke bij dat paard is natuurlijk dat jij niet de enigste bent die met haar omgaat.. En niet iedereen zal zo vriendelijk zijn.. Moeilijk..
zo kan ik kijken wat het beste helpt, en kan ik daarmee verder.
) helpt het heel erg bij mijn pony om eerst (ik gebruik voest methode, maar kan van alles zijn natuurlijk
) met haar aan de slag te gaan in de paddock (is ze meteen opgewarmd). Geniia schreef:Bij ons op de manege staat er ook een paard die heeft singelvrees en ik moet daar dan bijna elke week op rijden en met het aansingelen duurt het echt heel lang voordat ik alles in orde heb maar wat ik dan doe is belonen en een worteltje ofzo geven en blijven aaien en in de stal het zadel opleggen dan rustig de singel pakken en dan 2 gaatjes aansingellen ( dat paard trapt namelijk naar je dus moet je het in de stal doen )en in de bak kan je gewoon aansingelen dat is mijn manier.
, als ik dus in de bak aansingel, dat doe ik ook altijd. Loopt ze de hele tijd rondjes om me heen, maar zodra je haar vasthoud blijft ze of doorlopen of steigeren...