[AR] hoefschoenen met mennen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dianalamboo

hoefschoenen met mennen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-07 20:34

Hallo allemaal

In februari wordt mijn tinker van 4 jaar beleerd voor de kar. Voor het beleren gaat ze op ijzers. Nu ben ik geen voorstander van ijzers. Gezien het gedrag van mijn paard denk ik dat de ijzers er niet lang onder zullen zitten en verder ben ik van mening dat blootvoets beter is voor hoeven en benen. Ze heeft sterke hoeven en moet 1 keer per 3 maanden bekapt worden.
Ook ik snap dat als hoeven afslijten je wel ijzers moet hebben in het behoud van het paard.

Nu ben ik gaan zoeken naar andere oplossingen en heb info ingewonnen bij firma's die hoefschoenen verkopen.
Daar staan de nadelen van ijzers en voordelen van blootvoets laten lopen. Om de hoeven toch te beschermen kan je hoefschoenen gebruiken. Ze zeggen dat het ook zeer geschikt is voor mennen.
Zijn er mensen die mennen op asfalt (kan straks alleen op asfalt rijden) met hoefschoenen en wat zijn jullie ervaringen?

Ik hoop op reacties Haha!

ZEJA

Re: hoefschoenen met mennen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 20:48

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 20:52

Wij menden met hoefschoenen van Smit-Rijssen en reden er ook endurance en mendurance mee. Maar idd via de zoekfunctie vind je nog veel meer info.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 20:53

Ik ken meerdere mensen die blootsvoets met hun paardje mennen, sommigen ook met hoefschoenen.

Deze mensen trekken rond met hun paard zonder ijzers voor de kar

www.slakkengang.nl

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 17:24

Ik ga na de marquis en old mac's nu de easyboot proberen.

De eerste 2 bevielen toch niet zo. De easyboot heb ik 2e hands op de kop getikt. Wil dit nog niet werken gaat er van de zomer weer een beslag onder als blootvoets niet meer gaat.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 23:02

Pablo staat voor de kar met Old Macs. Ik gebruik ze zo nu en dan als ik vaker de weg op ga. Zo heel veel heb ik er nog niet mee gereden, maar tot nu toe alleen positieve ervaringen hier Haha!

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 18:52

Vippie schreef:
Wij menden met hoefschoenen van Smit-Rijssen en reden er ook endurance en mendurance mee. Maar idd via de zoekfunctie vind je nog veel meer info.

die heb ik ook. ik ben er alleen niet zo positief over. ze zijn behoorlijk lomp voor kleine voetjes. en hoe strak ik ze ook aantrek, bij een flinke galop zie ik er regelmatig 1 langs vliegen (gevolg: ik lig weer op de kop in de sloot, om ze er uit te vissen).
het liefst rij ik met ze op "blote voeten". als ik erg veel over asvalt moet, wil ik ze nog wel eens gebruiken.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 15:58

Ik heb een tijd lang met Smit hoefschoenen gereden voor de wagen (straat en bos).
Onlangs heb ik easyboots aangeschaft, maar heb mennend er nog geen ervaring mee. Maar neem aan dat het goed zal gaan ook.

Kennis van me rijdt endurance aangespannen (tweespan) met Smit hoefschoenen met goede ervaringen (ook door modder/waterpartijen).

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 22:05

Ik men mijn paard blootvoets. Zolang je het opbouwt, kan dat prima. Ik heb hoefschoenen, maar heb ze nog amper gebruikt. Ik heb Old Macs.

jowien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 20:04

Ik men met easyboots, speciaal daarvoor gekocht. Alleen op de weg en in de bak tot nu toe, en ze zitten prima. Verder loopt ze lekker op blote voeten (onder het zadel en stal/ wei/ paddock).

MariekeA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-08 22:14

Hoi hoi,

Mijn merrie loopt met Easyboots Epics voor de kar (alleen voor) en dat gaat heel goed. Zowel over het asfalt als door de prut heeft ze altijd grip, blijven zitten...Kortom: perfect!!

Achter loopt ze blootvoets en ook dat gaat erg goed.

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 01:09

Ik heb een haflinger op easyboot epics lopen en dat gaat ondertussen goed... Achteraan sleept hij met zijn tenen, waardoor de klassieke sluitingen snel kapot waren; nu heb ik er de sluitingen op van de easyboot bare en werkt het goed. Vooraan voldoen de kalssieke sluitingen prima; ook in modder (maïsstoppel), op paden en asfalt blijven ze dicht. Ik heb ze aangekocht bij Cabcalor.

Groeten, SuSEQ