[AR] Met slee achter shet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ILoveMyHorse

Met slee achter shet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-07 20:28

Bij mij op stal staat er een shet, en de eigenaar daarvan wilt met haar naar buiten als het sneeuwd. Dat wilt ze dan met een plastic slee erachter? Ik weet niet of dit zo'n slim idee is..er zitten dan wel remmen op dat ding (heb de slee al een keer gezien)maar toch..
Ik heb er nog niks van gezegt omdat ik laatst een (nogal grote) ruzie met haar heb gehad, en ik wil dat nu niet meer Tong uitsteken. Dus als jullie je mening willen geven, graag!

ILoveMyHorse

Re: Met slee achter shet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-07 20:46

De pony is wel al beleerd voor de kar trouwens Tong uitsteken

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 22:41

dat klinkt niet echt verstandig. ten eerste er zit geen rem op. daarnaast zit er ook geen lamoen aan met stophaken. als de pony plotseling stopt, kan de eigenarese haar happen. of ze heeft een paar hoefvormige afdrukken op haar gezicht.
ook is zo'n slee niet echt stabiel. een hobbeltje of een scherpe wending en je ligt onderuit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 22:42

xElienx schreef:
een hobbeltje of een scherpe wending en je ligt onderuit.

In de sneeuw Haha!
Ik vind het altijd lachen, pret met je pony. Een goed passend tuig en een niet te zware slee en gaan met die banaan.
En een rem op een slee? Dat heeft toch helemaal geen zin.

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 22:50

Haha, is juist super leuk en als je je ogen open houdt, zie je dit soort capriolen op veel stallen. Tuurlijk moet je je bewust zijn van wat er mis kan gaan, maar lol met je knol in de sneeuw is geweldig!

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 22:55

[***] schreef:
xElienx schreef:
een hobbeltje of een scherpe wending en je ligt onderuit.

In de sneeuw Haha!
Ik vind het altijd lachen, pret met je pony. Een goed passend tuig en een niet te zware slee en gaan met die banaan.
En een rem op een slee? Dat heeft toch helemaal geen zin.

ik denk niet dat de sneeuw in nederland zo dik wordt dat je de hobbels niet meer tegen komt Tong uitsteken

ik moet toegeven dat ik het ook wel eens heb gedaan. femke voor de houte kinderslee en maar racen over het strand.die slee blijft ook echt niet recht achter je pony, hij glijd echt alle kanten op, soms stond ik ineens naast femke ipv er achter.op het laatst leek ik wel op een sneeuwpop. galopperende pony's gooien veel sneeuw op :p . ook lag ik regelmatig op mn kant. gelukkig is femke zo extreem braaf met dat soort dingen. mn andere pony's had ik er voor geen goud voor willen hebben. levensgevaarlijk.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 23:57

Met Hero heb ik het ook wel eens gedaan. Eerst het bos in met drie sleeen erachter en later met 1 slee over de vlakte racen. Met hem vertrouw ik het wel. Mijn andere pony vertrouw ik daar niet mee.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 00:01

is leuk!!
idd, lol met de pony Haha!
kan best hoor, zoals gezegd is, goed passend tuig enzo, en een brave pony en gaan!

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 01:10

Afbeelding

Afbeelding
Knipoog Cool

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 01:27

Gave foto's!
Krijg er gelijk zin in, en sinds ik nu een pony erbij heb die voor de kar beleerd is (is al wel een hele tijd terug) gaan we zeker kijken hoe ze op een slee reageert. En nou maar hopen op sneeuw...

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 08:01

ILoveMyHorse schreef:
Bij mij op stal staat er een shet, en de eigenaar daarvan wilt met haar naar buiten als het sneeuwd. Dat wilt ze dan met een plastic slee erachter? Ik weet niet of dit zo'n slim idee is..er zitten dan wel remmen op dat ding (heb de slee al een keer gezien)maar toch..
Ik heb er nog niks van gezegt omdat ik laatst een (nogal grote) ruzie met haar heb gehad, en ik wil dat nu niet meer Tong uitsteken. Dus als jullie je mening willen geven, graag!

Mijn mening is dat de eigenaar wel zal weten wat ze doet..
Waarom over anderen praten, laat de eigenaar dan even de vraag stellen of het kan.
Maw als wij zouden vinden dat het niet zou kunnen
Had je bewijs om tegen haar in te gaan..

Dat heet anderen voor jouw karretje spannen(om maar even bij AR te blijven)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 08:03

helemaal geweldig Lachen Lachen en dan het liefst zo een stoute, sjees, ik speel mee shet Lachen Lachen

damn zullen de eigenaren bont en blauw zijn na zo een middagje sleeen

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 08:05

Wij hebben het een aantal jaren terug ook gedaan met onze shet. Gewoon in de wei. Hartstikke leuk, En de pony had ook plezier. Niet te moeilijk over doen Tong uitsteken

ILoveMyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-07 22:17

Bedankt voor de reacties!
Ik laat haar gewoon maar gaan met haar paardje, het is tenslotte haar eigen verantwoordelijkheid. Nu weet ik dat het geen kwaad kan, dus iedereen bedankt!! .. (misschien was ik een beetje overbezorgd Tong uitsteken )

elisabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 18:32

moet kunnen vind ik, inprinciepe is het hetzelfde als je ze voor de wagen zet, alleen ligt er nu sneeuw en zit er een slee achter. ik zou het niet met een pony doen die anders ook niet voor een wagen loopt want dan heb je wel een probleem denk ik.

polbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 18:35

Ik ga ook zo snel er sneeuw ligt met de shetlander voor de sneeuw. Die pony vind het erg leuk en ik zelf ook!

Als je wilt remmen gewoon je hakken in de sneeuw drukken en je staat stil.
Afbeelding

mariska_emke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 18:38

ik deed het ook altijd met m'n pony.. dat was heel leuk maar ik heb alleen gestapt en een beetje gedraaft

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 18:46

Ik deed het met mijn welsh ook altijd.Die was 1.38 Bloos Nu zou ik het niet doen omdat ik het gevaar beter in kan schatten.Maar toen?Ik was elf jaar en bond gewoon zo`n houten slee aan mijn longeer singel.Nu bleef ik wel op eigen terrein en regelmatig sloeg ik omver.Maar een lol dat ik had.Moet wel zeggen dat deze pony 200 % bomproef was en voor de kar beleerd was toen wij haar kochten.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 12:05

ligt vooral aan de pony (karakter) of ik het wel of niet zou doen.

Thomas5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 13:34

Ik heb het ook al gedaan met 1 van mijn shetten Lachen heel leuk maar ik bleef in de wei. Ze liep wel al voor de kar toen. Ze vond het zelf ook nog leuk denk ik en als je niet te snel gaat (hoogstens een drafje) dan knal je er niet tegenaan als ze plots stopt.. Ik wil ook sneeuw! heb net m'n haflinger terug leren slepen Tong uitsteken en een gloednieuw tuig dus kom maar op met dat witte tapijt!

S_hirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 12:20

Opzich kan het wel, alleen je moet ten aller tijdje goed opletten dat het inderdaad niet gevaarlijk wordt.

Ik heb 4 jaar terug met mijn paard in de bak een soort ja wat is het Clown voor een klein kind dat hij kan schommelen. Zo een schommel rups noem ik het maar Tong uitsteken .

Paard tuig op. Teugels aan de strengen en gaan met die banaan. We lagen dan ook vaak met ons gezicht in het zand maar het was wel leuk.

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 16:01

Ik heb er zelf ook eens een gewone houten kinderslee achter gehangen. Als de pony goed braaf is, en naar je stem luistert is het geen enkel probleem dat je geen rem hebt. Je hebt je voeten toch?

Afbeelding

En voor kort filmpje (waarin Isa het overigens niet zo geweldig deed Bloos ) http://members.tele2.nl/remcodo/filmpje ... wpret2.wmv

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 16:07

Leuk filmpje

Ik deed er trouwens wel een rugriem aan het tuig met strengdragers zodat de strengen niet tussen de benen kan raken