[AR] Ervaringen wagens van 'van der Brink' uit Hierden..?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

IvoIce

Ervaringen wagens van 'van der Brink' uit Hierden..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-07 18:50

Hoi!

Ik ben al een aantal maanden aan het sparen voor een leuke niet te zware marathonwagen en ik heb de laatste tijd bij veel shetlandrijders de wagen van Reijer van der Brink uit Hierden voorbij zien komen.
Ik vraag me af wat jullie ervaringen hiermee zijn.
Hoe was de levering, hebben jullie nog om aanpassingen gevraagd en ging dat goed?
Hoeveel was je kwijt als je dat kwijt wilt natuurlijk.
Hoeveel wegen ze en zijn ze licht genoeg om een uur les te rijden in de bak?
En bovenal, hoe bevallen ze nu je ze een tijdje in gebruik hebt?
Gekke dingen tegen gekomen of tevreden?

Ik ben nu flink aan het rondkijken, en de wagens zien er gaaf uit voor een enigzins betaalbaar bedrag, maar wil wel zeker dat ik de goede kwaliteit neem.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

Lia

Dennis

Re: Ervaringen wagens van 'van der Brink' uit Hierden..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 20:46

Ik rij er ook mee Lachen :
[AR-ITP] Trendy aan het werk met haar verzorgmeisje

Ik ben er erg tevreden mee. Ik wacht nog wel op m'n deelbare bokkussen (was fout gegaan met bestellen). Standaard is hij op klapbaar, maar ik wou hem deelbaar omdat ik mijn bokkussen bijna altijd in het midden heb en dan niet zo'n raar ding naast me heb, maar 2 kleine kussentjes.

Levering was flot, maar ik hoorde dat hij nu weer een aardige wachttijd heeft.

Ik heb er tot nu toe enkel nog mee op het land gereden, ik heb er volgende maand m'n eerste wedstrijd mee en we moeten kijken hoe hij zich dan houd. Maar Roosje loopt er makkelijker en fijner voor dan m'n concours wagen (die in kilo's minder weegt).

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 21:58

Had jij niet een gebroken bladveer met die wagen Dennis?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 08:48

Nee,wel een bout er uit, maar dat was dus een kwestie van ff nieuw boutje halen en er in zetten. Heb er waarschijnlijk de laatste rit voordat ik het opmerkte al een tijd mee gereden, heb er tijdens het rijden niets van gemerkt. Vond de bout later op het land terug, dus het is echt tijdens het rijden gebeurd.

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 09:01

Met de wagen op zich ben ik erg tevreden.
Qua geld, betaal je gewoon zoveel als hij ervoor vraagt, hoewel hij in extraatjes wel heel schappelijk is en een eerlijke prijs maakt.

Er is alleen één maar; de wachttijd is momenteel idd heel lang en ook mijn wagen was niet met deelbaar bokkussen geleverd (terwijl ik dat wel besteld had) en ik wacht ook nog steeds op het moment dat dat eindelijk eens aangepast gaat worden.
Hij zit er zelf ook een beetje tussenin (tussen klant en fabriek) maar ik baal er wel van dat het zo lang moet duren.

Verder ben ik dus echt superblij met m'n wagen.

Ligt denk ik aan je pony en aan de bodem hoe makkelijk je ermee in een bak kunt rijden. Ik ga zelf voor dressuurmatig trainen een sulky aanschaffen van HCA Klarenbeek, omdat ik het voor enkelspan shet wrs toch te zwaar vind om in zand echt goed dressuur te trainen.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 13:01

Vind het prettig zaken doen daar altijd

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 01:19

ik ook, ik heb daar drie weken geleden een wagentje gekocht. helemaal compleet, 80 kilo, dus mooi licht. helemaal wat ik zocht, de Dutch wagen vond ik ook mooi maar te zwaar, en pas geleden hoorde ik dat de kwaliteit (zoals jijal aangaf Anke) niet zo goed is.

ik ben iig erg tevreden, we hebben er pas één keer mee gereden (omstandigheden, ligt niet aan de wagen), en Flicka liep er goed mee. het is dezelfde als die van Dennis, alleen dan zonder achterbankjes. meer een trainingsmodelletje dus.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 10:31

Daarom zal de jouwe ook iets lichter zijn dan de mijne (de mijne is 125 kg volgens de verkoop gegevens, heb hem zelf niet gewogen).
Ik trek hem zelf ook met 1 hand op en neer, ook als er 1 of 2 mensen op zitten, dus hij trekt helemaal niet zwaar.

Ik rij er toch een paar keer per week met veel plezier mee.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 11:39

inderdaad, de mijne ook. de wagen die ik eerst gezien had weegt 165 kilo, maar ik wilde ook maximaal 125 kilo. Flicka trekt deze wagen nu makkelijk, maar ik wil inderdaad ook veel op de trainingswei aan het werk, en evt. in de bak. dan is 165 kilo gewoon erg zwaar.