[AR] Wagen buiten laten staan?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

fjordnina

Wagen buiten laten staan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-07 17:48

Dat het beter is om een wagen binnen te zetten is mij bekend, maar is het ook mogelijk om de wagen buiten te laten staan of gaat dat helemaal niet werken? En worden er beschermingshoezen voor wagens gemaakt?

Ik ben een totale leek op dit gebied, maar het lijkt mij erg leuk om ook deze tak van de sport te gaan beoefenen.

XxSultanxX

Re: Wagen buiten laten staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 17:52

mijn wagen stond ook buiten , hij stond dan op de tegels en over de wagen hadden wij een zeil Lachen
hij is er niet minder op geworden Knipoog

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 18:01

Ik denk dat je bij iedere zeilmaker zo een passende hoes kan laten maken.
Hoeveel je wagen er van te leiden heeft hangt ook af waar hij van gemaakt is. Roestvrijstaal kan wat meer hebbendan gewoon ijzer en hout kan meer hebben als het goed in de verf zit en regelmatig onderhouden word.

Dan ligt het er ok nog aan hoe zuining je op je wagen ben. Mijn recreatie wagen waar ik 2000 euro voor heb neer moeten leggen staat toch echt wel veilig binnen, mijn kleine sulky staat buiten onder een tentje.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 00:29

ik heb sinds een week een wagen gekocht, geen haar op m'n hoofd dat ie buiten moet staan, hihi! gelukkig is er plaats zat. goed afgedekt onder een zeil zal niet acuut problemen opleveren, maar binnen staan is natuurlijk wel het beste.

Jos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 20:27

Er zijn hoezen te koop, als het even kan is het beter om de wagen binnen te zetten, onder een afdak kan ook hoor, als ze maar droog staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 20:33

Mijn wagen raakt ook buiten, waar kan je zo'n hoes kopen dan?
Zeilmakerij hebben we hier niet, geen optie, maar ik wil er wel graag wat overheen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 20:39

Ik heb onlangs een oude trailer op de kop kunnen tikken, hier staat mijn wagen nu in, ideaal.
Hij heeft altijd onder het zeil gestaan, maar het deed wel pijn aan mijn hart..

Liseef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 21:02

Je kunt een zijltje over je wagen heendoen, maar die van ons waaide er steeds af. Er hangt nu al een tijdje geen zijltje overheen en hij staat gewoon buiten. Maar ik heb niet het idee dat die daar schade aan ondervindt... Lachen

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 21:20

Koop je een zeil voor de tuinmeubelen.

Zitten gaatjes aan de onderkant om een touw door heen te doen en vast zetten.
Waaid hij niet weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 21:25

Bitch schreef:
Ik heb onlangs een oude trailer op de kop kunnen tikken, hier staat mijn wagen nu in, ideaal.
Hij heeft altijd onder het zeil gestaan, maar het deed wel pijn aan mijn hart..

Mijn vriend wordt gek. Die zegt nu al: die paarden en pony's zijn het ergste niet, maar je hebt naast een stal en een weiland al bijna net zo'n grote schuur nodig om alle zadels, karretjes, trailers e.d. in kwijt te kunnen! En hij heeft nog gelijk ook, dus ik geloof maar niet dat ik er nog een oude trailer bij moet halen Clown
Zo'n tuinsethoes is niks volgens mij, zijn net parachute's als het windvangt (ik woon op Terschelling, het moet stormproof zijn). Ik dacht idd ook aan een zwaar zeil, maar zouden die niet kant en klaar te krijgen zijn? Ik zou niet weten waar ik dat hier moet laten maken.

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 21:29

Mischien een paar stenen er op leggen???????

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 23:47

bij de bouwmarkt kan je een zeil kopen met oogjes erin, hier kan je dan een touw doorheen doen om het vast te maken. die zeilen voeren het water goed af (tenzij ze zo liggen dat er een plas in blijft staan) en houden je wagen dus goed droog.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 14:57

Onze kar staat zo ook al jaren buiten. Een of desnoods 2 stevige dekzeilen en een stevig stuk touw waarmee je je wagen goed kunt inpakken. Tot helemaal op de grond zelfs. Blijft ook bij harde wind goed liggen.

klien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 15:28

Onze wagen staat ook buiten. We hebben er een grondzijl voor gekocht. Die kan je bij een tenten/campingzaak kopen en soms ook bij winkels als Blokker/Aktion/Xenos.

We hebben er een touw omheen gedaan, zodat de wind er niet onder kan komen en tegels op de punten. Gaat prima, helaas wel meer werk dan hem even ergens binnen te rijden.
De kussens hebben we 's winters er wel af trouwens en bergen hem alleen droog op onder het zijl om schimmelvorming tegen te gaan. Verder slijt hij niet harder heb ik het idee dan vroeger.

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 15:34

Mijn wagen staat momenteel binnen, maar stond hiervoor onder een dekzeil. Die kun je trouwens ook bij de Welkoop kopen; kost bijna niks en hebben ze in verschillende maten.
Zeil bevat oogjes, waar ik touw doorheen had getrokken. Op een paar plaatsen nog verzwaard door er wat stenen op te leggen, dan kan het wind en storm prima doorstaan.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 22:20

Ik heb mijn kar altijd onder dak gehad. Dat is echt een voorwaarde voor de stal waar ik ga staan. Als hij niet onder dak zou kunnen dan ga ik naar een andere stal. De eerste maand op mijn huidige stal heb ik hem tijdelijk onder zijl gehad maar dat was niks. Als het wat waaide dan kreeg ik het zijl er in mijn eentje niet om. Ik had het zijl vast met een spanband. Ging goed tot er een paar buien regen opkwam en er een complete vijver op mijn zijl stond.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-07 10:39

Mijn wagen staat nu ook buiten onder een zeiltje. Dat ie buiten moest staan was voor mij ook een reden een niet al te dure of splinternieuwe wagen te kopen.

Volgend jaar is de schuur af die ze bij stal aan het bouwen zijn dus wellicht dat ie dan binnen kan staan. En als er genoeg ruimte is wil ik een authentiek wagentje erbij Haha!