Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Amable schreef:Ja, gewoon erop slaan, dan leert 'ie het wel...

Amable schreef:Ja, gewoon erop slaan, dan leert 'ie het wel...
Ilsiie schreef:Amable schreef:Ja, gewoon erop slaan, dan leert 'ie het wel...
mijn idee![]()
gatverdamme hier WALG ik van!
je kan het ook anders oplossen
ik heb ruim 1,5 jaar voor een pony gezorgd die ook aanviel. Ik heb een keer laten merken dat IK de baas was en niet zij (terugaanvallen met houding/stem) en toen was het over. Met longeren ook aanvallen, ook opgelost door drijvende houding etc.
Van de week heb ik een welshje gelongeerd, werd gewaarschuwd dat hij zou stijgeren en gericht ook, echt met z'n benen naar je toe slaan. heb m'n schouders opgehaald en gewoon gelongeerd, streng geweest, maar wel een drijvende houding en als ie in verzet kwam (alleen kont wegdraaien, verder kwam ie niet) waren een of twee meppen op de grond en stemverheffen genoeg hem weer te laten lopen.
paarden kijken DWARS door je heen, dus als jij echt bang bent kun je het schudden, op deze manier krijg je écht geen respect
gatver ik walg er echt van dat mensen 't zo oplossen
Stendo schreef:Soms is houding en gedrag niet genoeg. In mijn geval is het o dat de pony mij aanvalt en gericht om mij mikt.
Dit laat ik niet toe. En daarmee kan een tikje bij iets helpen.
Er zijn genoeg mensen die onder het zadel rijden met een zweep erbij. die geven toch ook en tikje bij. dat is toch ook niet gelijk er oplos slaan. of is het hetzelfde??
Ilsiie schreef:Stendo schreef:Soms is houding en gedrag niet genoeg. In mijn geval is het o dat de pony mij aanvalt en gericht om mij mikt.
Dit laat ik niet toe. En daarmee kan een tikje bij iets helpen.
Er zijn genoeg mensen die onder het zadel rijden met een zweep erbij. die geven toch ook en tikje bij. dat is toch ook niet gelijk er oplos slaan. of is het hetzelfde??
mijn verzorgpony toen deed dat ook! is echt een pretje geweest..
ze mikte ook op mij, echt gericht aanvallen ja..
ik liet het ook niet toe maar loste het op een andere manier op,
namelijk door mezelf groot te maken, stem te verheffen (geef maar een schreeuw) en met armen te zwaaien en ik heb haar vervolgens laten lopen (een stuk opdrijven) ipv zij mij, heb de rollen omgedraaid.. sindsdien heeft ze het niet meer gedaan
ik rij niet meer op een manege dus ook niet meer met zweep, maargoed dat is weer een heel ander verhaal/betoog wat ik hier kan gaan houden maar wat hier niet van toepassing is..
zoals jij het formuleerde kwam het echt over dat je er op los geslagen hebt ja, 'hij heeft zijn lesje geleerd'.. lees die post nog eens en je snapt waarom wij zo reageren..
. Tijdens het borstelen laat je pony op jouw handdruk naar links schikken of rechts. Niet reageren is bijv. 'hey, opletten!' en het opnieuw proberen.