Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

marleen_usar schreef:Bij de slegte is een boekje voor 5 euro daar staat alles in.In het begin zorg je dat je wat lekkers in je hand hebt, en als je paard naar je hand gaat dan click je.Dat doe je zo,n 10 tot 15 keer per dag dat noemen ze laden, en dat doe je tot je paard het snapt.
Marian_ schreef:ik heb ''gehoord''
10 tot 15 keer clicken en METEEN een snoepje/brokje o.i.d dus dat hij weet van click=goed, goed=iets lekkers krijgen en dat ga je dan afbouwen tot alleen de click en stemcommando's (braaaf e.d.)?
sorry als ik het fout heb dit heb ik ooit gehoord![]()
even offtopic:
ik wil mijn hond ook met clicker trainen hoe kan je dit dan het beste leren? net als bij een paard of..?
marleen_usar schreef:Bij de slegte is een boekje voor 5 euro daar staat alles in.In het begin zorg je dat je wat lekkers in je hand hebt, en als je paard naar je hand gaat dan click je.Dat doe je zo,n 10 tot 15 keer per dag dat noemen ze laden, en dat doe je tot je paard het snapt.
Charaz schreef:Dus ook al train je met clicker een moment daarna moet je alsnog met iets te eten belonen?
marleen_usar schreef:De click is wel de beloning,eerst train je het met iets lekkers maar later laat je het lekkers weg.Dan geeft de click aan dat een paard iets goed heeft gedaan.Ik gebruik de clicker namelijk ook tijdens het rijden en dan kan je geen lekkers geven.Ook tijdens het longeren gebruik ik de clicker en dan kan een paard niet steeds naar binnen komen om iets lekkers te halen.

marleen_usar schreef:De click is wel de beloning,eerst train je het met iets lekkers maar later laat je het lekkers weg.Dan geeft de click aan dat een paard iets goed heeft gedaan.Ik gebruik de clicker namelijk ook tijdens het rijden en dan kan je geen lekkers geven.Ook tijdens het longeren gebruik ik de clicker en dan kan een paard niet steeds naar binnen komen om iets lekkers te halen.

kiirstenp schreef:ik heb hier gehoord dat je als ze iets goed doet eerst een klikje en dan gelijk een snoepje moet geven, maar binnen 2 of 3 seconden...en dan leert ze het zelf